Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 206

 

  Index      Subaru     Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI - service repair manual 2008-2014 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  204  205  206  207   ..

 

 

Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 206

 

 

EN(H4DOTC)(diag)-48

Read Diagnostic Trouble Code (DTC)

ENGINE (DIAGNOSTICS)

10.Read Diagnostic Trouble 

Code (DTC)

A: OPERATION

1. SUBARU SELECT MONITOR (NORMAL 

MODE)

1) On «Main Menu» display, select {Each System

Check}.

2) On  «System  Selection  Menu»  display,  select

{Engine Control System}.

3) Click the [OK] button after the information of en-

gine type has been displayed.

4) On  «Engine  Diagnosis»  display,  select  {Diag-

nostic Code(s) Display}.

5) On «Diagnostic Code(s) Display» display, select

{Temporary Diagnostic Code(s)} or {Memorized Di-

agnostic Code(s)}.
NOTE:

• For detailed operation procedures, refer to “PC

application help for Subaru Select Monitor”.

• For details concerning DTC, refer to “List of Diag-

nostic 

Trouble 

Code 

(DTC)”. 

<Ref. 

to

EN(H4DOTC)(diag)-87, List of Diagnostic Trouble

Code (DTC).>

2. SUBARU SELECT MONITOR (OBD 

MODE)

1) On «Main Menu» display, select {Each System

Check}.

2) On  «System  Selection  Menu»  display,  select

{Engine Control System}.

3) Click the [OK] button after the information of en-

gine type has been displayed.

4) On  «Engine  Diagnosis»  display,  select  {OBD

System}.

5) On  «OBD  Menu»  display,  select  {Diagnostic

Code(s) Display}.

6) Make sure DTC is shown on the screen.
NOTE:

• For detailed operation procedures, refer to “PC

application help for Subaru Select Monitor”.

• For details concerning DTC, refer to “List of Diag-

nostic 

Trouble 

Code 

(DTC)”. 

<Ref. 

to

EN(H4DOTC)(diag)-87, List of Diagnostic Trouble

Code (DTC).>

3. GENERAL SCAN TOOL

Refer to data denoting emission-related powertrain

DTC.

For details concerning DTC, refer to “List of Diag-

nostic 

Trouble 

Code 

(DTC)”. 

<Ref. 

to

EN(H4DOTC)(diag)-87, List of Diagnostic Trouble

Code (DTC).>
NOTE:

Refer to general scan tool manufacturer’s instruc-

tion  manual  to  access  powertrain  DTC  (MODE

$03).

EN(H4DOTC)(diag)-49

Inspection Mode

ENGINE (DIAGNOSTICS)

11.Inspection Mode

A: PROCEDURE

Perform the diagnosis shown in the following DTC table.

When performing the diagnosis not listed in “List of Diagnostic Trouble Code (DTC)”, refer to the item on the

drive cycle. <Ref. to EN(H4DOTC)(diag)-55, Drive Cycle.>

DTC

Item

Condition

B1570

Antenna

 — 

B1571

Reference Code Incompatibility

 — 

B1572

IMM Circuit Failure (Except Antenna Circuit)

 — 

B1574

Key Communication Failure

 — 

B1575

Incorrect Immobilizer Key

 — 

B1576

EGI Control Module EEPROM

 — 

B1577

IMM Control Module EEPROM

 — 

B1578

Meter Failure

 — 

P0011

Intake Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)

 — 

P0014

Exhaust AVCS System 1 (Range/Performance)

 — 

P0016

Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation (Bank1)

 — 

P0017

Crank and Cam Timing B System Failure (Bank 1)

 — 

P0018

Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation (Bank2)

 — 

P0019

Crank and Cam Timing B System Failure (Bank 2)

 — 

P0021

Intake Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 2)

 — 

P0024

Exhaust AVCS System 2 (Range/Performance)

 — 

P0031

HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1)

 — 

P0032

HO2S Heater Control Circuit High (Bank 1 Sensor 1)

 — 

P0037

HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)

 — 

P0038

HO2S Heater Control Circuit High (Bank 1 Sensor 2)

 — 

P0102

Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input

 — 

P0103

Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

 — 

P0107

Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input

 — 

P0108

Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit High Input

 — 

P0112

Intake Air Temperature Sensor 1 Circuit Low

 — 

P0113

Intake Air Temperature Sensor 1 Circuit High

 — 

P0117

Engine Coolant Temperature Circuit Low

 — 

P0118

Engine Coolant Temperature Circuit High

 — 

P0122

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “A” Circuit Low

 — 

P0123

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “A” Circuit High

 — 

P0131

O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)

 — 

P0132

O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)

 — 

P0137

O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 2)

 — 

P0138

O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2)

 — 

P0140

O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank1 Sensor2)

 — 

P0201

Cylinder 1 - Injector Circuit

 — 

P0202

Cylinder 2 - Injector Circuit

 — 

P0203

Cylinder 3 - Injector Circuit

 — 

P0204

Cylinder 4 - Injector Circuit

 — 

P0222

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “B” Circuit Low

 — 

P0223

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “B” Circuit High

 — 

P0230

Fuel Pump Primary Circuit

 — 

P0245

Turbo/Super Charger Wastegate Solenoid “A” Low

 — 

P0327

Knock Sensor 1 Circuit Low (Bank 1 or Single Sensor)

 — 

EN(H4DOTC)(diag)-50

Inspection Mode

ENGINE (DIAGNOSTICS)

P0328

Knock Sensor 1 Circuit High (Bank 1 or Single Sensor)

 — 

P0335

Crankshaft Position Sensor “A” Circuit

 — 

P0336

Crankshaft Position Sensor “A” Circuit Range/Performance

 — 

P0340

Camshaft Position Sensor “A” Circuit (Bank 1 or Single Sensor)

 — 

P0341

Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance (Bank 1 or Single Sensor)

 — 

P0345

Camshaft Position Sensor “A” Circuit (Bank 2)

 — 

P0346

Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance (Bank 2)

 — 

P0351

Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit

 — 

P0352

Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit

 — 

P0353

Ignition Coil C Primary/Secondary Circuit

 — 

P0354

Ignition Coil D Primary/Secondary Circuit

 — 

P0365

Camshaft Position Sensor “B” Circuit (Bank 1)

 — 

P0366

Camshaft Position Sensor B Circuit Range/Performance (Bank 1)

 — 

P0390

Camshaft Position Sensor “B” Circuit (Bank 2)

 — 

P0391

Camshaft Position Sensor B Circuit Range/Performance (Bank 2)

 — 

P0413

Secondary Air Injection System Switching Valve “A” Circuit Open

 — 

P0416

Secondary Air Injection System Switching Valve “B” Circuit Open

 — 

P0451

Evaporative Emission System Pressure Sensor/Switch Range/Performance

 — 

P0452

Evaporative Emission System Pressure Sensor/Switch Low

 — 

P0453

Evaporative Emission System Pressure Sensor/Switch High

 — 

P0458

Evaporative Emission System Purge Control Valve Circuit Low

 — 

P0462

Fuel Level Sensor “A” Circuit Low

 — 

P0463

Fuel Level Sensor “A” Circuit High

 — 

P04AC

Evap System Purge Control Valve "B" Circuit Low

 — 

P04AD

Evap System Purge Control Valve "B" Circuit High

 — 

P04DB

Crankcase Ventilation System Disconnected

 — 

P0500

Vehicle Speed Sensor “A”

 — 

P0560

System Voltage

 — 

P0604

Internal Control Module Random Access Memory (RAM) Error

 — 

P0605

Internal Control Module Read Only Memory (ROM) Error

 — 

P0606

Control Module Processor

 — 

P060A

Internal Control Module Monitoring Processor Performance

 — 

P060B

Internal Control Module A/D Processing Performance

 — 

P0616

Starter Relay Circuit Low

 — 

P0617

Starter Relay Circuit High

 — 

P062F

Internal Control Module EEPROM Error

 — 

P0851

Park/Neutral Switch Input Circuit Low

 — 

P0852

Park/Neutral Switch Input Circuit High

 — 

P1160

Return Spring Failure

 — 

P1400

Fuel Tank Pressure Control Solenoid Valve Circuit Low

 — 

P1410

Secondary Air Injection System Switching Valve Stuck Open

 — 

P1420

Fuel Tank Pressure Control Sol. Valve Circuit High

 — 

P2006

Intake Manifold Runner Control Stuck Closed (Bank 1)

 — 

P2007

Intake Manifold Runner Control Stuck Closed (Bank 2)

 — 

P2008

Intake Manifold Runner Control Circuit / Open (Bank 1)

 — 

P2009

Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1)

 — 

P2011

Intake Manifold Runner Control Circuit / Open (Bank 2)

 — 

P2012

Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 2)

 — 

P2016

Tumble Generated Valve Position Sensor 1 Circuit Low

 — 

P2017

Intake Manifold Runner Position Sensor / Switch Circuit High (Bank 1)

 — 

DTC

Item

Condition

EN(H4DOTC)(diag)-51

Inspection Mode

ENGINE (DIAGNOSTICS)

P2021

Tumble Generated Valve Position Sensor 2 Circuit Low

 — 

P2022

Intake Manifold Runner Position Sensor / Switch Circuit High (Bank 2)

 — 

P2088

Intake Camshaft Position Actuator Control Circuit Low (Bank 1)

 — 

P2089

Intake Camshaft Position Actuator Control Circuit High (Bank 1)

 — 

P2090

Exhaust Camshaft Position Actuator Control Circuit Low (Bank 1)

 — 

P2091

Exhaust Camshaft Position Actuator Control Circuit High (Bank 1)

 — 

P2092

Intake Camshaft Position Actuator Control Circuit Low (Bank 2)

 — 

P2093

Intake Camshaft Position Actuator Control Circuit High (Bank 2)

 — 

P2094

Exhaust Camshaft Position Actuator Control Circuit Low (Bank 2)

 — 

P2095

Exhaust Camshaft Position Actuator Control Circuit High (Bank 2)

 — 

P2101

Throttle Actuator Control Motor Circuit Range/Performance

 — 

P2102

Throttle Actuator Control Motor Circuit Low

 — 

P2103

Throttle Actuator Control Motor Circuit High

 — 

P2109

Throttle/Pedal Position Sensor “A” Minimum Stop Performance

 — 

P2119

Throttle Actuator Control Throttle Body Range/Performance

 — 

P2122

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “D” Circuit Low Input

 — 

P2123

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “D” Circuit High Input

 — 

P2127

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “E” Circuit Low Input

 — 

P2128

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “E” Circuit High Input

 — 

P2135

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “A”/“B” Voltage Correlation

 — 

P2138

Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “D”/“E” Voltage Correlation

 — 

P2195

O2 Sensor Signal Biased/Stuck Lean (Bank 1 Sensor 1)

 — 

P2196

O2 Sensor Signal Biased/Stuck Rich (Bank 1 Sensor 1)

 — 

P2257

Air System Control "A" Circuit Low

 — 

P2401

Evaporative Emission System Leak Detection Pump Control Circuit Low

 — 

P2419

Evaporative Emission System Switching Valve Control Circuit Low

 — 

P2431

Secondary Air Injection System Air Flow /Pressure Sensor Circuit Range/Performance

 — 

P2432

Secondary Air Injection System Air Flow /Pressure Sensor Circuit Low

 — 

P2433

Secondary Air Injection System Air Flow /Pressure Sensor Circuit High

 — 

P2444

Secondary Air Injection System Pump Stuck On

 — 

U0073

CAN Failure, Bus ‘Off’ Detection

 — 

U0122

CAN (VDC) Data Not Loaded

 — 

U0140

CAN (BCU) Data Not Loaded

 — 

U0416

CAN (VDC) Data Abnormal

 — 

U0422

CAN (BCU) Data Abnormal

 — 

DTC

Item

Condition

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  204  205  206  207   ..