Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 204

 

  Index      Subaru     Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI - service repair manual 2008-2014 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  202  203  204  205   ..

 

 

Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 204

 

 

EN(H4DOTC)(diag)-40

Subaru Select Monitor

ENGINE (DIAGNOSTICS)

9. Subaru Select Monitor

A: OPERATION

1. HOW TO USE SUBARU SELECT MONI-

TOR

1) Prepare the Subaru Select Monitor kit. <Ref. to

EN(H4DOTC)(diag)-8,  PREPARATION  TOOL,

General Description.>

2) Prepare  PC  with  Subaru  Select  Monitor  in-

stalled.

3) Connect the USB cable to SDI (Subaru Diagno-

sis Interface) and USB port on the personal com-

puter  (dedicated  port  for  the  Subaru  Select

Monitor).
NOTE:

The dedicated port for the Subaru Select Monitor

means the USB port which was used to install the

Subaru Select Monitor.

4) Connect the diagnosis cable to SDI.

5) Connect SDI to data link connector located in the

lower portion of the instrument panel (on the driv-

er’s side).
CAUTION:

Do not connect the scan tools except for Suba-

ru Select Monitor and general scan tool.

6) Start the PC.

7) Turn the ignition switch to ON (engine OFF) and

run the “PC application for Subaru Select Monitor”.

8) Call up DTC and data, then record them.
NOTE:

For detailed operation procedures, refer to “PC ap-

plication help for Subaru Select Monitor”.

EN-05692

EN-06148

EN(H4DOTC)(diag)-41

Subaru Select Monitor

ENGINE (DIAGNOSTICS)

2. READ CURRENT DATA FOR ENGINE (NORMAL MODE)

1) On «Main Menu» display, select {Each System Check}.

2) On «System Selection Menu» display, select {Engine Control System}.

3) Click the [OK] button after the information of engine type has been displayed.

4) On «Engine Diagnosis» display, select {Current Data Display & Save}.

5) On «Current Data Display & Save» display, select {Normal sampling}.

6) Using the scroll key, scroll the display screen up or down until the desired data is shown.

• A list of the support data is shown in the following table.

Contents

Display

Unit of mea-

sure

Note (at idling)

Engine load

Engine Load

%

21.0%

Engine coolant temperature signal

Coolant Temp.

°C or °F

80 — 100°C or 176 — 212°F

A/F correction #1

A/F Correction #1

%

–10 — +10%

A/F learning #1

A/F Learning #1

%

–15 — +15%

Intake manifold absolute pressure

Mani. Absolute Pressure

mmHg, kPa, 

inHg or psig

220 — 275 mmHg, 29.5 — 37 kPa, 

8.7 — 10 inHg or 4.2 — 5.3 psig

Engine speed signal

Engine Speed

rpm

630 — 770 rpm (Agree with the 

tachometer indication)

Meter vehicle speed signal

Vehicle Speed

km/h or 

MPH

0 km/h or 0 MPH (at parking)

Ignition timing signal

Ignition Timing

deg

10 — 15 deg

Intake air temperature signal

Intake Air Temp.

°C or °F

20 — 50°C or 68 — 122°F

Intake air amount

Mass Air Flow

g/s or lb/m

2.1 — 3.1 g/s or 0.35 — 0.40 lb/m

Throttle opening angle signal

Throttle Opening Angle

%

2.0 — 2.4%

Rear oxygen sensor voltage

Rear O2 Sensor

V

0 — 1.0 V

Battery voltage

Battery Voltage

V

12 — 15 V

Mass air flow voltage

Air Flow Sensor Voltage

V

1.0 — 1.7 V

Injection 1 pulse width

Fuel Injection #1 Pulse

ms

1.2 — 2.2 ms

Atmospheric pressure

Atmospheric pressure

mmHg, kPa, 

inHg or psig

 — 

Intake manifold relative pressure

Mani. Relative Pressure

mmHg, kPa, 

inHg or psig

Air intake absolute pressure — Atmo-

spheric pressure

Learned value of ignition timing

Learned Ignition Timing

deg

0 deg

Acceleration opening angle signal

Accel opening angle

%

0.0%

Boost control solenoid valve duty ratio

Primary Control

%

0.0%

Purge control solenoid duty ratio

CPC Valve Duty Ratio

%

0 — 25%

Tumble generator valve RH opening signal

TGV Position Sensor R

V

0.81 V

Tumble generator valve LH opening signal

TGV Position Sensor L

V

0.81 V

Fuel pump duty ratio

Fuel Pump Duty

%

30 — 40%

AVCS advance angle amount RH

VVT Adv. Ang. Amount R

deg

±5 deg

AVCS advance angle amount LH

VVT Adv. Ang. Amount L

deg

±5 deg

Oil flow control solenoid valve duty ratio RH

OCV Duty R

%

0 — 20%

Oil flow control solenoid valve duty ratio LH

OCV Duty L

%

0 — 20%

Oil flow control solenoid valve current RH

OCV Current R

mA

40 — 100 mA

Oil flow control solenoid valve current LH

OCV Current L

mA

40 — 100 mA

A/F sensor current value 1

A/F Sensor #1 Current

mA

–20 — 20 mA

A/F sensor resistance value 1

A/F Sensor #1 Resistance

Ω

27 — 35 Ω

A/F sensor output lambda 1

A/F Sensor #1

 — 

1.0

A/F correction #3

A/F Correction #3

%

0.00%

A/F learning #3

A/F Learning #3

%

0.00%

SI drive mode (model with SI-DRIVE)

SI Drive Mode

 — 

I, S or S#

Throttle motor duty

Throttle Motor Duty

%

–5%

EN(H4DOTC)(diag)-42

Subaru Select Monitor

ENGINE (DIAGNOSTICS)

Throttle motor voltage

Throttle Motor Voltage

V

12 — 15 V

Sub throttle sensor voltage

Sub-Throttle Sensor

V

1.5 V

Main throttle sensor voltage

Main-Throttle Sensor

V

0.6 V

Sub accelerator sensor voltage

Sub-Accelerator Sensor

V

1.1 V

Main acceleration sensor voltage

Main-Accelerator Sensor

V

1.0 V

Secondary air supply piping pressure signal

Sec. Air Piping Pressure

mmHg, kPa, 

inHg or psig

765 mmHg, 102 kPa, 30.1 inHg or 

14.8 psig

Secondary airflow signal

Sec. Air Flow

g/s or lb/m

0.00 g/s or 0.00 lb/m

Memory vehicle speed

Memorized Cruise Speed

km/h or 

MPH

 — 

Fuel level sensor resistance

Fuel level resistance

Ω

4 — 96 Ω

Odometer

Odometer

km

 — 

Exhaust AVCS retard angle amount RH 
(model with SI-DRIVE)

Exh. VVT Retard Ang. R

deg

±5 deg

Exhaust AVCS retard angle amount LH 
(model with SI-DRIVE)

Exh. VVT Retard Ang. L

deg

±5 deg

Exhaust oil flow control solenoid valve duty 
ratio RH (model with SI-DRIVE)

Exh. OCV Duty R

%

0 — 20%

Exhaust oil flow control solenoid valve duty 
ratio LH (model with SI-DRIVE)

Exh. OCV Duty L

%

0 — 20%

Exhaust oil flow control solenoid valve cur-
rent value RH (model with SI-DRIVE)

Exh. OCV Current R

mA

40 — 100 mA

Exhaust oil flow control solenoid valve cur-
rent value LH (model with SI-DRIVE)

Exh. OCV Current L

mA

40 — 100 mA

#1 cylinder roughness monitor

Roughness Monitor #1

 — 

0

#2 cylinder roughness monitor

Roughness Monitor #2

 — 

0

#3 cylinder roughness monitor

Roughness Monitor #3

 — 

0

#4 cylinder roughness monitor

Roughness Monitor #4

 — 

0

Knock sensor correction

Knocking Correction

deg

0.0 deg

AT/MT identification terminal

AT Vehicle ID Signal

 — 

OFF

D-check require Flag

D-check Require Flag

 — 

OFF

Delivery (test) mode terminal

Delivery Mode Connector 
(Test Mode Connector)

 — 

OFF

Neutral position switch signal

Neutral Position Switch 
Signal

 — 

Neutral

Soft idle switch signal

Idle Switch Signal

 — 

Idle

Ignition switch signal

Ignition Switch

 — 

ON

Power steering switch signal

P/S Switch

 — 

OFF (when OFF)

Air conditioning switch signal

A/C Switch

 — 

OFF (when OFF)

Starter switch signal

Starter Switch

 — 

OFF

Rear oxygen monitor

Rear O2 Rich Signal

 — 

ON/OFF

Knocking signal

Knocking Signal

 — 

No Support

Crankshaft position sensor signal

Crankshaft Position Sig.

 — 

Support

Camshaft position sensor signal

Camshaft Position Sig.

 — 

Support

Rear defogger switch signal

Rear Defogger SW

 — 

OFF (when OFF)

Blower fan switch signal

Blower Fan SW

 — 

OFF (when OFF)

Light switch signal

Light Switch

 — 

OFF (when OFF)

Air conditioner middle pressure switch signal

A/C Mid Pressure Switch

 — 

OFF (when OFF)

Air conditioner compressor relay output sig-
nal

A/C Compressor Signal

 — 

OFF (when OFF)

Radiator fan relay 1 signal

Radiator Fan Relay #1

 — 

OFF (when OFF)

Contents

Display

Unit of mea-

sure

Note (at idling)

EN(H4DOTC)(diag)-43

Subaru Select Monitor

ENGINE (DIAGNOSTICS)

NOTE:

• For detailed operation procedures, refer to “PC application help for Subaru Select Monitor”.

• *: For models without cruise control, the brake switch signal does not change.

Radiator fan relay 2 signal

Radiator Fan Relay #2

 — 

OFF (when OFF)

PCV hose assembly diagnosis signal

Blow-by leak Connector

 — 

ON

Pressure control solenoid valve assembly 
signal

PCV Solenoid Valve

 — 

OFF (when OFF)

Tumble generator valve output signal

TGV Output

 — 

No Support

Tumble generator valve driving signal

TGV Drive

 — 

Close

Purge control solenoid valve 2 signal

CPC Solenoid 2

 — 

OFF (when OFF)

Vehicle dynamics control (VDC) torque down 
prohibition output

Ban of Torque Down

 — 

OK

Vehicle dynamics control (VDC) torque down 
demand

Request Torque Down 
VDC

 — 

No Support

ETC motor relay signal

ETC Motor Relay

 — 

ON

Clutch switch signal

Clutch Switch

 — 

OFF (when OFF)

Stop light switch signal

Stop Light SW

 — 

OFF (when OFF)

SET/COAST switch signal

SET/COAST SW

 — 

OFF (when OFF)

RES/ACC switch signal

RESUME/ACCEL SW

 — 

OFF (when OFF)

Brake switch signal*

Brake Switch Signal

 — 

OFF (when OFF)

Main switch signal

Main Switch Signal

 — 

OFF (when OFF)

Secondary air combination valve relay 2 sig-
nal

Sec. Air Combi V Relay 2

 — 

OFF (when OFF)

Secondary air pump relay signal

Sec. Air Pump Relay

 — 

OFF (when OFF)

Secondary air combination valve relay 1 sig-
nal

Sec. Air Combi V Relay 1

 — 

OFF (when OFF)

Cruise control cancel switch signal

Cruise Control Cancel 
Switch Signal

 — 

OFF (when OFF)

Malfunction indicator light signal

MIL On Flag

 — 

OFF (when unlit)

ELCM switching valve drive signal

ELCM switching valve

 — 

Open

ELCM vacuum pump drive signal

ELCM pump

 — 

OFF

Contents

Display

Unit of mea-

sure

Note (at idling)

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  202  203  204  205   ..