Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 205

 

  Index      Subaru     Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI - service repair manual 2008-2014 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  203  204  205  206   ..

 

 

Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 205

 

 

EN(H4DOTC)(diag)-44

Subaru Select Monitor

ENGINE (DIAGNOSTICS)

3. READ CURRENT DATA FOR ENGINE (OBD MODE)

1) On «Main Menu» display, select {Each System Check}.

2) On «System Selection Menu» display, select {Engine Control System}.

3) Click the [OK] button after the information of engine type has been displayed.

4) On «Engine Diagnosis» display, select {OBD System}.

5) On «OBD Menu» display, select {Current Data Display & Save}.

6) On «Current Data Display & Save» display, select {All data display}.

7) Using the scroll key, scroll the display screen up or down until the desired data is shown.

• A list of the support data is shown in the following table.

Contents

Display

Note (at idling)

Unit of mea-

sure

Number of diagnosis code

Number of DTCs

0

 — 

Condition of malfunction indicator light

MI(MIL)

OFF

 — 

Monitoring test of misfire

Misfire monitoring(Supp)

YES

 — 

Monitoring test of misfire

Misfire monitoring(Rdy)

YES

 — 

Monitoring test of fuel system

Fuel system monitor-
ing(Supp)

YES

 — 

Monitoring test of fuel system

Fuel system monitor-
ing(Rdy)

YES

 — 

Monitoring test of comprehensive component

Component monitor-
ing(Supp)

YES

 — 

Monitoring test of comprehensive component

Component monitor-
ing(Rdy)

YES

 — 

Test of catalyst

Catalyst Diagnosis(Supp)

YES

 — 

Test of catalyst

Catalyst Diagnosis(Rdy)

NO

 — 

Test of heating-type catalyst

Heated catalyst(Supp)

NO

 — 

Test of heating-type catalyst

Heated catalyst(Rdy)

N/A

 — 

Test of evaporative emission purge control system

Evaporative purge sys-
tem(Supp)

YES

 — 

Test of evaporative emission purge control system

Evaporative purge sys-
tem(Rdy)

NO

 — 

Secondary air system test

Secondary air sys-
tem(Supp)

YES

 — 

Secondary air system test

Secondary air system(Rdy)

NO

 — 

Test of air conditioning system refrigerant

A/C system refriger-
ant(Supp)

NO

 — 

Test of air conditioning system refrigerant

A/C system refrigerant(Rdy)

N/A

 — 

Test of oxygen sensor

Oxygen sensor (Supp)

YES

 — 

Test of oxygen sensor

Oxygen sensor (Rdy)

NO

 — 

Test of oxygen sensor heater

O2 Heater Diagnosis(Supp)

YES

 — 

Test of oxygen sensor heater

O2 Heater Diagnosis(Rdy)

YES

 — 

Test of EGR system

EGR system(Supp)

NO

 — 

Test of EGR system

EGR system(Rdy)

N/A

 — 

Air fuel ratio control system for bank 1

Fuel system for Bank 1

Cl_normal

 — 

Engine load data

Calculated load value

19.2

%

Engine coolant temperature signal

Coolant Temp.

96

°C

Short term fuel trim by front oxygen (A/F) sensor (bank 1) Short term fuel trim B1

17.2

%

Long term fuel trim by front oxygen (A/F) sensor (bank 1)

Long term fuel trim B1

5.5

%

Intake manifold absolute pressure signal

Mani. Absolute Pressure

248

mmHg

Engine speed signal

Engine Speed

846

rpm

Vehicle speed signal

Vehicle speed

0

km/h

#1 Cylinder ignition timing

Ignition timing adv. #1

13.5

°

Intake air temperature signal

Intake Air Temp.

44

°C

EN(H4DOTC)(diag)-45

Subaru Select Monitor

ENGINE (DIAGNOSTICS)

Intake air amount

Mass Air Flow

3.6

g/s

Throttle position signal

Throttle Opening Angle

13

%

Secondary air control status

Secondary air system

Stop

 — 

Oxygen sensor (bank 1 sensor 2)

Oxygen sensor #12

0.1 — 0.7

V

A/F correction (bank 1 sensor 2)

Short term fuel trim #12

0.0

%

On-board diagnostic system

OBD System

OBD/OBD2

 — 

Front oxygen (A/F) sensor (Bank 1 sensor 1)

Oxygen sensor #11

Support

 — 

Oxygen sensor (Bank 1 Sensor 2)

Oxygen sensor #12

Support

 — 

Elapsed time after engine start

Time Since Engine Start

 — 

sec

Travel distance after the malfunction indicator light illumi-
nates

Lighted MI lamp history

 — 

km

A/F lambda signal (Bank 1 Sensor 1)

A/F Sensor #11

0.951

 — 

A/F sensor output signal (Bank 1 Sensor 1)

A/F Sensor #11

2.468

V

Evaporative purge

Evap Purge

0

%

Fuel level signal

Fuel Level

 — 

%

Number of warm ups after DTC clear

Number of warm-ups

 — 

times

Travel distance after DTC clear

Meter since DTC cleared

 — 

km

Atmospheric pressure signal

Atmospheric pressure

Atmospheric pressure

mmHg

A/F lambda signal (Bank 1 Sensor 1)

A/F Sensor #11

0.957

 — 

A/F sensor output signal (Bank 1 Sensor 1)

A/F Sensor #11

–0.18

mA

Catalyst temperature #1

Catalyst Temperature #11

 — 

°C

Monitoring test of misfire

Misfire monitoring(Enable)

YES

 — 

Monitoring test of misfire

Misfire monitoring(Comp)

YES

 — 

Monitoring test of fuel system

Fuel system monitor-
ing(Enable)

YES

 — 

Monitoring test of fuel system

Fuel system monitor-
ing(Comp)

NO

 — 

Monitoring test of comprehensive component

Component monitor-
ing(Enable)

NO

 — 

Monitoring test of comprehensive component

Component monitor-
ing(Comp)

NO

 — 

Test of catalyst

Catalyst Diagnosis(Enable)

YES

 — 

Test of catalyst

Catalyst Diagnosis(Comp)

NO

 — 

Test of heating-type catalyst

Heated catalyst(Enable)

N/A

 — 

Test of heating-type catalyst

Heated catalyst(Comp)

N/A

 — 

Test of evaporative emission purge control system

Evaporative purge sys-
tem(Enable)

YES

 — 

Test of evaporative emission purge control system

Evaporative purge sys-
tem(Comp)

NO

 — 

Secondary air system test

Secondary air sys-
tem(Enable)

YES

 — 

Secondary air system test

Secondary air sys-
tem(Comp)

NO

 — 

Test of air conditioning system refrigerant

A/C system refriger-
ant(Enable)

N/A

 — 

Test of air conditioning system refrigerant

A/C system refriger-
ant(Comp)

N/A

 — 

Test of oxygen sensor

Oxygen sensor(Enable)

YES

 — 

Test of oxygen sensor

Oxygen sensor(Comp)

NO

 — 

Test of oxygen sensor heater

O2 Heater Diagno-
sis(Enable)

YES

 — 

Contents

Display

Note (at idling)

Unit of mea-

sure

EN(H4DOTC)(diag)-46

Subaru Select Monitor

ENGINE (DIAGNOSTICS)

NOTE:

For detailed operation procedures, refer to “PC application help for Subaru Select Monitor”.

Test of oxygen sensor heater

O2 Heater Diagno-
sis(Comp)

YES

 — 

Test of EGR system

EGR system(Enable)

N/A

 — 

Test of EGR system

EGR system(Comp)

N/A

 — 

ECM power supply voltage

ECU ACC

13.848

V

Absolute load

Absolute Load Value

21

%

A/F target lambda

Target Equivalence Ratio

0.993

 — 

Relative throttle opening angle

Relative Throttle Pos.

2

%

Ambient temperature

Ambient Temperature

Ambient Temperature

°C

Absolute throttle opening angle 2

Absolute Throttle Pos.#2

31

%

Absolute accelerator opening angle 1

Accelerator Pedal Pos.#1

13

%

Absolute accelerator opening angle 2

Accelerator Pedal Pos.#2

13

%

Target throttle opening angle

Target Throttle Opening 
Angle

0

%

Engine operating time while malfunction indicator light lit

Time while MIL lighted

 — 

min

Elapsed time after DTC clear

Time since DTC cleared

 — 

min

Type of fuel

Type of fuel

GAS

 — 

Relative acceleration opening angle

Relative Accelera. Pos.

0

%

Neutral condition

MT gear status

NEUT

 — 

Contents

Display

Note (at idling)

Unit of mea-

sure

EN(H4DOTC)(diag)-47

Subaru Select Monitor

ENGINE (DIAGNOSTICS)

4. READ FREEZE FRAME DATA FOR ENGINE (OBD MODE)

1) On «Main Menu» display, select {Each System Check}.

2) On «System Selection Menu» display, select {Engine Control System}.

3) Click the [OK] button after the information of engine type has been displayed.

4) On «Engine Diagnosis» display, select {OBD System}.

5) On «OBD Menu» display, select {Freeze Frame Data Display}.

• A list of the support data is shown in the following table.

NOTE:

For detailed operation procedures, refer to “PC application help for Subaru Select Monitor”.

5. V.I.N REGISTRATION

1) On «Main Menu» display, select {Each System Check}.

2) On «System Selection Menu» display, select {Engine Control System}.

3) Click the [OK] button after the information of engine type has been displayed.

4) On the «Engine Diagnosis» display, select {Entry VIN}.

5) Perform the procedures shown on the display screen.

Contents

Display

Unit of measure

DTC of freeze frame data

Freeze frame data

 — 

Air fuel ratio control system for bank 1

Fuel system for Bank 1

 — 

Engine load data

Calculated load value

%

Engine coolant temperature signal

Coolant Temp.

°C or °F

Short term fuel trim by front oxygen (A/F) sensor (bank 1)

Short term fuel trim B1

%

Long term fuel trim by front oxygen (A/F) sensor (bank 1)

Long term fuel trim B1

%

Intake manifold absolute pressure signal

Mani. Absolute Pressure

mmHg, kPa, inHg or psi

Engine speed signal

Engine Speed

rpm

Vehicle speed signal

Vehicle speed

km/h or MPH

Ignition timing adv. #1

Ignition timing adv. #1

°

Intake air temperature

Intake Air Temp.

°C

Amount of intake air

Mass Air Flow

g/s

Throttle valve angle

Throttle Opening Angle

%

Secondary air control status

Secondary air system

 — 

Oxygen sensor #12

Oxygen sensor #12

V

A/F correction #12

Short term fuel trim #12

%

OBD system

OBD System

 — 

Oxygen sensor #11

Oxygen sensor #11

 — 

Oxygen sensor #12

Oxygen sensor #12

 — 

Elapsed time after starting engine

Time Since Engine Start

sec

Evaporative purge

Evap Purge

%

Fuel level

Fuel Level

%

Atmospheric pressure

Atmospheric pressure

mmHg, kPa, inHg or psig

ECM power supply voltage

ECU ACC

V

Absolute load

Absolute Load Value

%

A/F target lambda

Target Equivalence Ratio

 — 

Relative throttle opening angle

Relative Throttle Pos.

%

Ambient temperature

Ambient Temperature

°C or °F

Absolute throttle opening angle 2

Absolute Throttle Pos.#2

%

Absolute accelerator opening angle 1

Accelerator Pedal Pos.#1

%

Absolute accelerator opening angle 2

Accelerator Pedal Pos.#2

%

Target throttle opening angle

Target Throttle Opening Angle

%

Neutral condition

MT gear status

 — 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  203  204  205  206   ..