Subaru Legacy III (2000-2003 year). Manual - part 707

 

  Index      Subaru     Subaru Legacy III - service repair manual 2000-2003 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  705  706  707  708   ..

 

 

Subaru Legacy III (2000-2003 year). Manual - part 707

 

 

ABS-46

ABS (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTICS CHART WITH DIAGNOSIS CONNECTOR

K: DTC 28 ABNORMAL ABS SENSOR (REAR LH)

DIAGNOSIS:
• Faulty ABS sensor signal (noise, irregular signal, etc.)
• Faulty harness/connector
TROUBLE SYMPTOM:
• ABS does not operate.
WIRING DIAGRAM:

ABS00309

R73

R72

F49

FRONT 

ABS

SENSOR LH

FRONT 

ABS

SENSOR RH

ABS CONTROL MODULE AND HYDRAULIC  CONTROL UNIT

F49

2

1

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

16 17 18 19 20 21 22

27 28 29 30 31

23

24

25

26

9

10

11

12

1

2

1

2

1

4

7

8

1

2

5

6

14

15

1

2

23

F55

R49

B15

B6

R73

R72

REAR 

ABS

SENSOR LH

REAR 

ABS

SENSOR RH

B6

B15

F55

15

16

14

12

13

17

8

9

13

11

12

10

F45

1

*

2

*

RHD

LHD

1

*

2

*

: LHD
 
 RHD

: LHD

  RHD B100

B62

F2

F45

1 2 3

4 5 6 7

8 9 10 11

12 13 14 15 16

1

2 3

4 5 6 7 8

F2

3 4

1 2

8 9 10 11

12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

5 6

7

ABS-47

ABS (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTICS CHART WITH DIAGNOSIS CONNECTOR

Step

Value

Yes

No

1

CHECK INSTALLATION OF ABS SENSOR.
Turn ignition switch to OFF.
Are the ABS sensor installation bolts tightened 
with the specified torque?

33

±

10 N·m (3.4

±

1.0 kgf-m, 

25

±

7 ft-lb)

Go to step 2.

Tighten ABS sen-
sor installation 
bolts securely.

2

CHECK ABS SENSOR GAP.
Measure tone wheel to ABS sensor piece gap 
over entire perimeter of the wheel.
Is the measured value within the specified 
range?

Front wheel 0.3 — 0.8 mm 
(0.012 — 0.031 in) and Rear 
wheel 0.44 — 0.94 mm 
(0.0173 — 0.0370 in)

Go to step 3.

Adjust the gap.

NOTE:
Adjust the gap us-
ing spacer (Part
No. 26755AA000).
If spacers cannot
correct the gap, re-
place worn sensor
or worn tone
wheel.

3

PREPARE OSCILLOSCOPE.
Is an oscilloscope available?

Available.

Go to step 4.

Go to step 5.

4

CHECK ABS SENSOR SIGNAL.
1) Lift-up the vehicle.
2) Turn ignition switch OFF.
3) Connect the oscilloscope to the connector.
4) Turn ignition switch ON.
5) Rotate wheels and measure voltage at 

specified frequency. <Ref. to ABS-15, 
WAVEFORM, Control Module I/O Signal.>

NOTE:

When this inspection is completed, the ABS
control module sometimes stores the trouble
code 29.

Connector & terminal

DTC 22 / LHD: (F45) No. 11 (+) — No. 12 
(

−−−−

):

RHD: (F2) No. 12 (+) — No. 13 (

−−−−

):

DTC 24/ LHD: (F45) No. 8 (+) — No. 9 (

−−−−

):
RHD: (F2) No. 15 (+) — No. 16 (

−−−−

):

DTC 26 : (F55) No. 5 (+) — No. 6 (

−−−−

):

DTC 28 : (F55) No. 1 (+) — No. 4 (

−−−−

):

Is the measured value same as the speci-
fied value?

Oscilloscope pattern is as  in 
figure.

Go to step 8.

Go to step 7.

5

CHECK CONTAMINATION OF ABS SENSOR 
OR TONE WHEEL.
Remove disc rotor or drum from hub in accor-
dance with trouble code.
Is the ABS sensor piece or the tone wheel con-
taminated by mud or other foreign matter?

ABS sensor piece or the tone 
wheel is not contaminated.

Go to step 6.

Thoroughly 
remove mud or 
other foreign mat-
ter.

6

CHECK DAMAGE OF ABS SENSOR OR 
TONE WHEEL.
Are there broken or damaged in the ABS sen-
sor piece or the tone wheel?

Not broken or damaged.

Go to step 7.

Replace ABS sen-
sor or tone wheel. 
Front: <Ref. to 
ABS-12, Front 
ABS Sensor.>
 
Rear:  <Ref. to 
ABS-15, Rear 
ABS Sensor.> a
nd 
Front:  <Ref. to 
ABS-19, Front 
Tone Wheel.> 
Rear:  <Ref. to 
ABS-20, Rear 
Tone Wheel.>

ABS-48

ABS (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTICS CHART WITH DIAGNOSIS CONNECTOR

7

CHECK TONE WHEEL RUNOUT.
Measure tone wheel runout.
Is the measured value less than the specified 
value?

0.05 mm (0.0020 in)

Go to step 8.

Replace tone 
wheel. Front:  
<Ref. to ABS-19, 
Front Tone 
Wheel.> R
ear:  
<Ref. to ABS-20, 
Rear Tone 
Wheel.>

8

CHECK RESISTANCE OF ABS SENSOR.
1) Turn ignition switch OFF.
2) Disconnect connector from ABS sensor.
3) Measure resistance between ABS sensor 

connector terminals.

Terminal

Front RH No. 1 — No. 2:
Front LH No. 1 — No. 2:
Rear RH No. 1 — No. 2:
Rear LH No. 1 — No. 2:

Is the measured value within the specified 
range?

1 - 1.5 k

Go to step 9.

Replace ABS sen-
sor. Front:  <Ref. 
to ABS-12, Front 
ABS Sensor.>
  
Rear:  <Ref. to 
ABS-15, Rear 
ABS Sensor.>
 

9

CHECK GROUND SHORT OF ABS SENSOR.
Measure resistance between ABS sensor and 
chassis ground.

Terminal

Front RH No. 1 — Chassis ground:
Front LH No. 1 — Chassis ground:
Rear RH No. 1 — Chassis ground:
Rear LH No. 1 — Chassis ground:

Does the measured value exceed the specified 
value?

1 M

Go to step 10.

Replace ABS sen-
sor. Front:  <Ref. 
to ABS-12, Front 
ABS Sensor.>
 
Rear:  <Ref. to 
ABS-15, Rear 
ABS Sensor.>
 

10

CHECK HARNESS/CONNECTOR BETWEEN 
ABSCM&H/U AND ABS SENSOR.
1) Connect connector to ABS sensor.
2) Disconnect connector from ABSCM&H/U.
3) Measure resistance at ABSCM&H/U con-

nector terminals.

Connector & terminal

DTC 22 / (F49) No. 11 — No. 12:
DTC 24 / (F49) No. 9 — No. 10:
DTC 26 / (F49) No. 14 — No. 15:
DTC 28 / (F49) No. 7 — No. 8:

Is the measured value within the specified 
range?

1 - 1.5 k

Go to step 11.

Repair harness/
connector 
between 
ABSCM&H/U and 
ABS sensor.

11

CHECK GROUND SHORT OF HARNESS.
Measure resistance between ABSCM&H/U 
connector and chassis ground.

Connector & terminal

DTC 22 / (F49) No. 11 — Chassis 
ground:
DTC 24 / (F49) No. 9 — Chassis ground:
DTC 26 / (F49) No. 14 — Chassis 
ground:
DTC 28 / (F49) No. 7 — Chassis ground:

Does the measured value exceed the specified 
value?

1 M

Go to step 12.

Repair harness/
connector 
between 
ABSCM&H/U and 
ABS sensor.

Step

Value

Yes

No

ABS-49

ABS (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTICS CHART WITH DIAGNOSIS CONNECTOR

12

CHECK GROUND CIRCUIT OF ABSCM&H/U.
Measure resistance between ABSCM&H/U 
and chassis ground.

Connector & terminal

(F49) No. 23 — GND:

Is the measured value less than the specified 
value?

0.5 

Go to step 13.

Repair 
ABSCM&H/U 
ground harness.

13

CHECK POOR CONTACT IN CONNECTORS.
Is there poor contact in connectors between 
ABSCM&H/U and ABS sensor?

There is no poor contact.

Go to step 14.

Repair connector.

14

CHECK SOURCES OF SIGNAL NOISE.
Is the car telephone or the wireless transmitter 
properly installed?

Installed properly.

Go to step 15.

Properly install the 
car telephone or 
the wireless trans-
mitter.

15

CHECK SOURCES OF SIGNAL NOISE.
Are noise sources (such as an antenna) 
installed near the sensor harness?

Noise source is not installed 
near the sensor harness.

Go to step 16.

Install the noise 
sources apart from 
the sensor har-
ness.

16

CHECK SHIELD CIRCUIT.
1) Connect all connectors.
2) Measure resistance between shield con-

nector and chassis ground.

Connector & terminal

DTC 22 / LHD: (F45) No. 13 — Chassis 
ground:
RHD: (F2) No. 14 — Chassis ground:
DTC 24 / LHD: (F45) No. 10 — Chassis 
ground:
RHD: (F2) No. 17 — Chassis ground:

NOTE:

For the DTC 26 and 28:
Go to step 17.
Is the measured value less than the specified 
value?

0.5 

Go to step 17.

Repair shield har-
ness.

17

CHECK ABSCM&H/U.
1) Connect all connectors.
2) Erase the memory.
3) Perform inspection mode.
4) Read out the DTC.

Is the same DTC still being output?

Same DTC is not indicated.

Go to step 18.

Replace 
ABSCM&H/U.  
<Ref. to ABS-6, 
ABS Control Mod-
ule and Hydraulic 
Control Unit 
(ABSCM&H/U).> 

18

CHECK ANY OTHER DTC APPEARANCE.
Are other DTC being output?

Other DTC is not indicated.

A temporary noise 
interference.

Proceed with the 
diagnosis corre-
sponding to the 
DTC.

Step

Value

Yes

No

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  705  706  707  708   ..