Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 715

 

  Index      Subaru     Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI - service repair manual 2008-2014 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  713  714  715  716   ..

 

 

Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 715

 

 

SL-9

Door Lock Control System

SECURITY AND LOCKS

2. CHECK POWER SUPPLY AND GROUND CIRCUIT

3. CHECK DOOR LOCK SWITCH

Step

Check

Yes

No

1

CHECK POWER SUPPLY.
1) Disconnect the harness connector of body 
integrated unit.
2) Measure the voltage between harness con-
nector terminal and chassis ground.

Connector & terminal

(i84) No. 34 (+) — Chassis ground (–):
(B280) No. 6 (+) — Chassis ground (–):
(B281) No. 2 (+) — Chassis ground (–):

Is the voltage 9 V or more?

Go to step 

2.

Check the harness 
for open or short 
circuit between 
body integrated 
unit and fuse.

2

CHECK GROUND CIRCUIT.
Measure the resistance between harness con-
nector terminal and chassis ground.

Connector & terminal

(i84) No. 28 — Chassis ground:
(B280) No. 17 — Chassis ground:
(B281) No. 20 — Chassis ground:
(B279) No. 27 — Chassis ground:

Is the resistance less than 10 

Ω?

The power supply 
and ground circuit 
are OK.

Repair or replace 
the harness.

Step

Check

Yes

No

1

CHECK DOOR LOCK SWITCH.
1) Prepare the Subaru Select Monitor kit.
2) Turn the ignition switch to ON (engine OFF) 
and run the “PC application for Subaru Select 
Monitor”.
3) On «System Selection Menu» display, 
select {Integ. unit mode}.
4) Select the {Current Data Display & Save}.
5) Select the {Manual lock SW input}.

Does the display switch 
between OFF ←→ ON when 
each door lock switch is moved 
to LOCK?

Go to step 

2.

Go to step 

3.

2

CHECK DOOR LOCK SWITCH.
From the condition in step 1), operate each door 
lock switch (driver’s and passenger’s) in the 
UNLOCK direction.

Does the display switch 
between OFF ←→ ON?

The door lock 
switch is OK.

Go to step 

4.

3

CHECK DOOR LOCK SWITCH.
1) Disconnect the door lock switch harness 
connector.
2) Check the continuity when the door lock 
switch is operated to the LOCK direction.

Connector & terminal

Driver’s side:

(D7) No. 10 — (D102) No. 3:

Passenger’s side:

(D125) No. 4 — (D125) No. 5:

Did the indicator change from 
“No continuity” (1 MΩ or more) 
to “Continuity exists” (less than 
10 Ω)?

Go to step 

4.

Replace the power 
window main 
switch or door lock 
switch. <Ref. to 
GW-9, Power Win-
dow Control 
Switch.>

4

CHECK DOOR LOCK SWITCH.
Check the continuity when the door lock switch 
is operated to the UNLOCK direction.

Connector & terminal

Driver’s side:

(D7) No. 2 — (D102) No. 3:

Passenger’s side:

(D125) No. 2 — (D125) No. 5:

Did the indicator change from 
“No continuity” (1 MΩ or more) 
to “Continuity exists” (less than 
10 Ω)?

Go to step 

5.

Replace the power 
window main 
switch or door lock 
switch. <Ref. to 
GW-9, Power Win-
dow Control 
Switch.>

SL-10

Door Lock Control System

SECURITY AND LOCKS

4. CHECK REAR GATE OPENER BUTTON CIRCUIT

5

CHECK HARNESS.
Use a tester to measure the resistance between 
the door lock switch harness connector and 
chassis ground.

Connector & terminal

Driver’s side:

(D102) No. 3 — Chassis ground:

Passenger’s side:

(D125) No. 5 — Chassis ground:

Is the resistance less than 10 

Ω?

Go to step 

6.

Repair or replace 
the harness.

6

CHECK HARNESS.
1) Disconnect the harness connector of body 
integrated unit.
2) Measure the resistance between the body 
integrated unit and door lock switch.

Connector & terminal

Driver’s side:

(D7) No. 10 — (i84) No. 15:
(D7) No. 2 — (i84) No. 29:

Passenger’s side:

(D125) No. 4 — (i84) No. 15:
(D125) No. 2 — (i84) No. 29:

Is the resistance less than 10 

Ω?

Replace the body 
integrated unit. 
<Ref. to SL-48, 
Body Integrated 
Unit.>

Repair or replace 
the harness.

Step

Check

Yes

No

1

CHECK REAR GATE OPENER BUTTON.
1) Prepare the Subaru Select Monitor kit.
2) Turn the ignition switch to ON (engine OFF) 
and run the “PC application for Subaru Select 
Monitor”.
3) On «System Selection Menu» display, 
select {Integ. unit mode}.
4) Select the {Current Data Display & Save}.
5) Select the {Rear gate/Trunk release switch}.

Is the display change to OFF 

←→ ON, when the rear gate 
opener button is operated?

Rear gate opener 
button is normal.

Go to step 

2.

2

CHECK HARNESS.
Check the harness between the body inte-
grated unit and rear gate opener button.

Connector & terminal

(B281) No. 24 — (D47) No. 1:

Is harness normal?

Go to step 

3.

Repair or replace 
the harness.

3

CHECK HARNESS.
Measure the resistance between the rear gate 
opener button and chassis ground.

Connector & terminal

(D47) No. 2 — Chassis ground:

Is the resistance less than 10 

Ω?

Go to step 

4.

Repair or replace 
the harness.

4

CHECK REAR GATE OPENER BUTTON.
Measure the resistance between connector ter-
minals when the rear gate opener button is 
pressed, and when it is released.

Connector & terminal

(D47) No. 1 — (D47) No. 2:

Is the resistance less than 10 Ω 
when the switch is pressed and 
1 MΩ or more when not 
pressed?

Replace the body 
integrated unit. 
<Ref. to SL-48, 
Body Integrated 
Unit.>

Replace the rear 
gate opener but-
ton. <Ref. to SL-
36, Rear Gate 
Opener Button.>

Step

Check

Yes

No

SL-11

Door Lock Control System

SECURITY AND LOCKS

5. CHECK DOOR LOCK ACTUATOR AND CIRCUIT

Step

Check

Yes

No

1

CHECK HARNESS (DOOR LOCK).
1) Disconnect the body integrated unit connec-
tor and each door lock actuator.
2) Check the harness between body inte-
grated unit and each door lock actuator.

Connector & terminal

(i84) No. 7 — (D72) No. 1: (front door LH)
(i84) No. 7 — (D18) No. 1: (front door RH)
(i84) No. 7 — (D26) No. 1: (rear door LH)
(i84) No. 7 — (D32) No. 1: (rear door RH)

Is harness normal?

Go to step 

2.

Repair or replace 
the harness.

2

CHECK HARNESS (DOOR UNLOCK).
Check the harness between body integrated 
unit and each door lock actuator.

Connector & terminal

(i84) No. 23 — (D72) No. 2: (front door LH)
(i84) No. 8 — (D18) No. 2: (front door RH)
(i84) No. 8 — (D26) No. 2: (rear door LH)
(i84) No. 8 — (D32) No. 2: (rear door RH)

Is harness normal?

Go to step 

3.

Repair or replace 
the harness.

3

CHECK HARNESS (TRUNK OR REAR GATE 
UNLOCK).
Check the harness between body integrated 
unit and trunk lid lock actuator or rear gate lock 
actuator.

Connector & terminal

(i84) No. 22 — (R186) No. 2: (4 door 
model)
(i84) No. 22 — (D46) No. 1: (5 door model)

Is harness normal?

Go to step 

4.

Repair or replace 
the harness.

4

CHECK HARNESS (TRUNK OR REAR GATE 
UNLOCK).
Measure the resistance between the trunk lid 
lock actuator or rear gate lock actuator and 
chassis ground.

Connector & terminal

(R186) No. 1 — Chassis ground: (4 door 
model)
(D46) No. 2 — Chassis ground: (5 door 
model)

Is the resistance less than 10 

Ω?

Go to step 

5.

Repair or replace 
the harness.

5

CHECK BODY INTEGRATED UNIT OUTPUT 
SIGNAL.
Measure the voltage between terminals of the 
body integrated unit connector when operating 
the door lock switch to LOCK direction.

Connector & terminal

Except for front door LH

(i84) No. 7 (+) — (i84) No. 8 (–):

Front door LH

(i84) No. 7 (+) — (i84) No. 23 (–): 

Does the voltage change from 
less than 1 V → 9 V or more? 
(During lock output)

Go to step 

6.

Replace the body 
integrated unit. 
<Ref. to SL-48, 
Body Integrated 
Unit.>

6

CHECK BODY INTEGRATED UNIT OUTPUT 
SIGNAL.
Measure the voltage between terminals of the 
body integrated unit connector when operating 
the door lock switch to UNLOCK direction.

Connector & terminal

Except for front door LH

(i84) No. 8 (+) — (i84) No. 7 (–):

Front door LH

(i84) No. 23 (+) — (i84) No. 7 (–):

Does the voltage change from 
less than 1 V → 9 V or more? 
(During unlock output)

Go to step 

7.

Replace the body 
integrated unit. 
<Ref. to SL-48, 
Body Integrated 
Unit.>

SL-12

Door Lock Control System

SECURITY AND LOCKS

7

CHECK BODY INTEGRATED UNIT OUTPUT 
SIGNAL.
Measure the voltage between body integrated 
unit and chassis ground when operating the 
rear gate opener button.

Connector & terminal

(i84) No. 22 (+) — Chassis ground (–):

Does the voltage change from 
less than 1 V → 9 V or more? 
(During unlock output)

Go to step 

8.

Replace the body 
integrated unit. 
<Ref. to SL-48, 
Body Integrated 
Unit.>

8

CHECK DOOR LOCK ACTUATOR.
Check the door lock actuator.
• Front door lock actuator: <Ref. to SL-32, 
INSPECTION, Front Door Latch and Door Lock 
Actuator Assembly.>
• Rear door lock actuator: <Ref. to SL-35, 
INSPECTION, Rear Door Latch and Door Lock 
Actuator Assembly.>

Is the door lock actuator OK?

Go to step 

9.

Replace the door 
latch and door lock 
actuator assembly.

9

CHECK TRUNK LID LOCK ACTUATOR OR 
REAR GATE LOCK ACTUATOR.
• Trunk lid lock actuator: <Ref. to SL-38, 
INSPECTION, Trunk Lid Latch and Actuator 
Assembly.>
• Rear gate lock actuator: <Ref. to SL-37, 
INSPECTION, Rear Gate Latch and Actuator 
Assembly.>

Is trunk lid lock actuator or rear 
gate lock actuator normal?

Check the connec-
tion status of the 
harness and con-
nector that may 
have a temporary 
poor contact.

Replace the trunk 
lid latch and actua-
tor assembly or 
rear gate latch and 
actuator assembly.

Step

Check

Yes

No

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  713  714  715  716   ..