Subaru Legacy III (2000-2003 year). Manual - part 874

 

  Index      Subaru     Subaru Legacy III - service repair manual 2000-2003 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  872  873  874  875   ..

 

 

Subaru Legacy III (2000-2003 year). Manual - part 874

 

 

AC-32

HVAC SYSTEM (AUTO A/C) (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTICS FOR A/C SYSTEM FAILURE (RHD MODEL)

8. Diagnostics for A/C System Failure (RHD Model)

A: A/C AND/OR SELF-DIAGNOSIS SYSTEMS DO NOT OPERATE

TROUBLE SYMPTOM:
• “Set” temperature is not indicated on display, switch LEDs are faulty and switches do not operate.
• Self-diagnosis system does not operate.
WIRING DIAGRAM:

AC-00366

A2

A3

A1

A9

i48

A:

i49

B:

AUTO A/C CONTROL MODULE

BATTERY

NO. 17

NO. 4

NO. 2

SBF-1 100A

SBF-4

i48

i28

1 2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15 16

A:

IGNITION

SWITCH

AC-33

HVAC SYSTEM (AUTO A/C) (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTICS FOR A/C SYSTEM FAILURE (RHD MODEL)

Step

Value

Yes

No

1

CHECK FUSE.
1) Turn ignition switch to OFF.
2) Remove fuse No. 2 from main fuse box.
3) Check condition of fuse.

Is the fuse blown-out?

Fuse is not blown.

Go to step 2.

Replace fuse.

2

CHECK FUSE.
1) Remove fuse No. 4 and No. 17 from fuse & 

relay box.

2) Check condition of fuse.

Is the fuse blown-out?

Fuse is not blown.

Go to step 3.

Replace fuse.

3

CHECK A/C CONTROL MODULE POWER 
CIRCUIT.
1) Disconnect A/C control module.
2) Measure voltage between A/C control mod-

ule connector terminal and chassis ground 
when turning ignition switch to OFF.

Connector & terminal

(i48) No. 1 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Does the measured value exceed the spec-
ified value?

10 V

Go to step 4.

Repair harness for 
power supply line.

4

CHECK A/C CONTROL MODULE POWER 
CIRCUIT.
Measure voltage between A/C control module 
connector terminal and chassis ground when 
turning ignition switch to ACC.

Connector & terminal

(i48) No. 3 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Does the measured value exceed the specified 
value?

10 V

Go to step 5.

Repair harness for 
power supply line.

5

CHECK A/C CONTROL MODULE POWER 
CIRCUIT.
Measure voltage between A/C control module 
connector terminal and chassis ground when 
turning ignition switch to ON.

Connector & terminal

(i48) No. 2 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Does the measured value exceed the specified 
value?

10 V

Go to step 6.

Repair harness for 
power supply line.

6

CHECK A/C CONTROL MODULE CIRCUIT.
Measure resistance of harness between A/C 
control module and chassis ground.

Connector & terminal

(i48) No. 9 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Is the measured value less than the specified 
value?

10 V

Go to step 7.

Repair harness 
ground line.

7

CHECK POOR CONTACT.
Check poor contact in A/C control module con-
nector.
Is there poor contact in A/C control module?

There is no poor contact.

Replace A/C con-
trol module.

Repair connector.

AC-34

HVAC SYSTEM (AUTO A/C) (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTICS FOR A/C SYSTEM FAILURE (RHD MODEL)

B: BLOWER MOTOR DOES NOT ROTATE

TROUBLE SYMPTOM:
• Blower motor does not rotate.
• Blower motor does not rotate in “HI”.
WIRING DIAGRAM:

AC-00367

BATTERY

NO. 1

NO. 2

NO. 17

SBF-1

SBF-3

SFB-4

A15

B5

B3

A6

B36

i1

AUTO A/C

CONTROL

MODULE

A:

i49

i48

B:

i52

B1

3

2

1

BPC

7

3

2

12

B2

1

2

i52

1 2

3 4

5 6

7

8 9

10 11 12 13 14

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

B:

i49

3
4

1

2

i28

B80

B50

i20

B36

B4 B5 B6

A4 A5 A6

C5 C6

F6

D4 D5 D6

F1

H1

C4

G6

G1

C2

K1

M1 M2

K6

L1

D1 D2

A1 A2
B1 B2

I6

J6

L2

I1

J1

H6

M4 M5 M6

L4 L5 L6 

N5 N6

O4 O5 O6

N4

P4 P5

N2

O1 O2

P1 P2

N3

O3

P3

P6

A3

B3

C3

E4 E5 E6

E1 E2

BLOWER MOTOR
RELAY

B50

3 4

1 2

1 2 3 4
5 6 7 8

i20

2 3

1

B1

i48

A:

1 2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15 16

IGNITION 

SWITCH

B2

1 2

B3

1
2

1
2

1

B3

BLOWER
MOTOR

2

1

BLOWER MODULE

AC-35

HVAC SYSTEM (AUTO A/C) (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTICS FOR A/C SYSTEM FAILURE (RHD MODEL)

Step

Value

Yes

No

1

CHECK FUSE.
1) Turn ignition switch to OFF.
2) Remove No. 1, No. 2 and No. 17 fuses in 

fuse & relay box.

3) Check condition of each fuse.

Are any of the fuses blown-out?

Fuse is not blown.

Go to step 2.

Replace fuse.

2

CHECK POWER SUPPLY TO BLOWER FAN 
MOTOR.
1) Turn ignition switch to ON.
2) Turn blower switch to ON (Hi).
3) Measure voltage between blower fan motor 

and chassis ground.

Connector & terminal

(B1) No. 3 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Does the measured value exceed the spec-
ified value?

10 V

Go to step 3.

Go to step 7.

3

CHECK RESISTANCE BETWEEN BPC AND 
CHASSIS GROUND.
Measure resistance between BPC connector 
and chassis ground.

Connector & terminal

(B1) No. 1 — Chassis ground:

Is the measured value less than the specified 
value?

Go to step 4.

Repair harness 
between BPC and 
chassis ground.

4

CHECK BPC.
Measure voltage between BPC connector and 
chassis ground.

Connector & terminal

(B1) No. 2 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Is the measured value same as the specified 
value?

Approximately 0 V

Go to step 5.

Replace BPC.

5

CHECK BPC.
Measure voltage between BPC connector.

Connector & terminal

(B2) No. 1 (+) — (B2) No. 2 (

−−−−

):

Does the measured value exceed as the spec-
ified value?

10 V

Go to step 6.

Replace BPC.

6

CHECK A/C CONTROL MODULE.
Measure voltage between A/C control module 
connector and chassis ground.

Connector & terminal

(i49) No. 5 (+) — Chassis ground (-):

Is the measured value same as the specified 
value?

Approx. 0 V

Go to step 7.

Go to step 10.

7

CHECK A/C CONTROL MODULE.
Measure voltage between A/C control module 
connector and chassis ground.

Connector & terminal

(i49) No. 3 (+) — Chassis ground (-):

Is the measured value same as the specified 
value?

Approx. 0 V

Go to step 8.

Go to step 10.

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  872  873  874  875   ..