Subaru Legacy III (2000-2003 year). Manual - part 373

 

  Index      Subaru     Subaru Legacy III - service repair manual 2000-2003 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  371  372  373  374   ..

 

 

Subaru Legacy III (2000-2003 year). Manual - part 373

 

 

EN(H6DO)-294

ENGINE (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTIC PROCEDURE WITH DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC)

CB:DTC P0851 — NEUTRAL SWITCH INPUT CIRCUIT LOW —

• DTC DETECTING CONDITION:

• Two consecutive driving cycles with fault

• TROUBLE SYMPTOM:

• Erroneous idling

CAUTION:
After repair or replacement of faulty parts, conduct Clear Memory Mode <Ref. to EN(H6DO)-54, OP-
ERATION, Clear Memory Mode.>
 and Inspection Mode <Ref. to EN(H6DO)-47, OPERATION, Inspec-
tion Mode.>.
• WIRING DIAGRAM:

EN-00834

12

INHIBITOR SWITCH

7

P

R

N

D

3

2

1

12

11

T7

T3

B12

B14

B134

T7

1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12

B134

ECM

STARTER MOTOR

1 2 3 4

10 11 12

19 20 21

13

5

6

14 15

7

8 9

16 17

18

22

B12

1 2 3 4
5 6 7 8
9 10 11 12

EN(H6DO)-295

ENGINE (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTIC PROCEDURE WITH DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC)

Step

Value

Yes

No

1

CHECK ANY OTHER DTC ON DISPLAY.
Is any other DTC displayed?

Another DTC is displayed.

Inspect the rele-
vant DTC using 
“List of Diagnostic 
Trouble Code 
(DTC)”. <Ref. to 
EN(H6DO)-89, List 
of Diagnostic 
Trouble Code 
(DTC).>
  

Go to step 2.

2

CHECK INPUT SIGNAL FOR ECM.
1) Turn ignition switch to ON.
2) Move select lever to any position except for 

“N” and “P”.

3) Measure voltage between ECM and chas-

sis ground.

Connector & terminal

(B134) No. 8 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Is the measured value within the specified 
range?

4.5 — 5.5 V

Even if MI lights 
up, the circuit has 
returned to a nor-
mal condition at 
this time.

Go to step 3.

3

CHECK HARNESS BETWEEN ECM AND 
TRANSMISSION HARNESS CONNECTOR.
1) Turn ignition switch to OFF.
2) Disconnect connectors from ECM and 

transmission harness connector (T3).

3) Measure resistance of harness between 

ECM connector and chassis ground.

Connector & terminal

(B134) No. 8 — Chassis ground:

Is the measured value less than the speci-
fied value?

10 

Repair ground 
short circuit in har-
ness between 
ECM and trans-
mission harness 
connector.

Go to step 4.

4

CHECK TRANSMISSION HARNESS CON-
NECTOR.
1) Disconnect connector from inhibitor switch.
2) Measure resistance of harness between 

transmission harness connector and 
engine ground.

Connector & terminal

(T3) No. 12 — Engine ground:

Is the measured value less than the speci-
fied value?

10 

Repair ground 
short circuit in har-
ness between 
transmission har-
ness and inhibitor 
switch connector.

Go to step 5.

5

CHECK INHIBITOR SWITCH.
By moving select lever any position except for 
“N” and “P”, measure resistance between 
inhibitor switch connector socket terminals.

Terminals

No. 7 — No. 12:

Does the measured value exceed the specified 
value?

1 M

Go to step 6.

Replace inhibitor 
switch. <Ref. to 
AT-49, Inhibitor 
Switch.>

6

CHECK SELECTOR CABLE CONNECTION.
Is there any fault in selector cable connection 
to inhibitor switch?

There is a malfunction.

Repair selector 
cable connection. 
<Ref. to CS-12, 
Select Cable.>

Contact SUBARU 
distributor service.

NOTE:
Inspection by DTM
is required, be-
cause probable
cause is deteriora-
tion of multiple
parts.

EN(H6DO)-296

ENGINE (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTIC PROCEDURE WITH DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC)

CC:DTC P0852 — NEUTRAL SWITCH INPUT CIRCUIT HIGH —

• DTC DETECTING CONDITION:

• Two consecutive driving cycles with fault

• TROUBLE SYMPTOM:

• Erroneous idling

CAUTION:
After repair or replacement of faulty parts, conduct Clear Memory Mode <Ref. to EN(H6DO)-54, OP-
ERATION, Clear Memory Mode.>
 and Inspection Mode <Ref. to EN(H6DO)-47, OPERATION, Inspec-
tion Mode.>.
• WIRING DIAGRAM:

EN-00834

12

INHIBITOR SWITCH

7

P

R

N

D

3

2

1

12

11

T7

T3

B12

B14

B134

T7

1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12

B134

ECM

STARTER MOTOR

1 2 3 4

10 11 12

19 20 21

13

5

6

14 15

7

8 9

16 17

18

22

B12

1 2 3 4
5 6 7 8
9 10 11 12

EN(H6DO)-297

ENGINE (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTIC PROCEDURE WITH DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC)

Step

Value

Yes

No

1

CHECK ANY OTHER DTC ON DISPLAY.
Is any other DTC displayed?

Another DTC is displayed.

Inspect the rele-
vant DTC using 
“List of Diagnostic 
Trouble Code 
(DTC)”. <Ref. to 
EN(H6DO)-89, List 
of Diagnostic 
Trouble Code 
(DTC).>
  

Go to step 2.

2

CHECK INPUT SIGNAL FOR ECM.
1) Turn ignition switch to ON.
2) Move select lever to “N” and “P” positions.
3) Measure voltage between ECM and chas-

sis ground.

Connector & terminal

(B134) No. 8 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Is the measured value less than the speci-
fied value?

1 V

Go to step 3.

Go to step 5.

3

CHECK INPUT SIGNAL FOR ECM.
By moving select lever to any position except 
for “N” and “P”, measure ECM and chassis 
ground.

Connector & terminal

(B134) No. 8 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Is the measured value within the specified 
range?

4.5 — 5.5 V

Go to step 4.

Go to step 5.

4

CHECK POOR CONTACT.
Check poor contact in ECM connector.
Is there poor contact in ECM connector?

There is poor contact.

Repair poor con-
tact in ECM con-
nector.

Contact SUBARU 
distributor service.

NOTE:
Inspection by DTM
is required, be-
cause probable
cause is deteriora-
tion of multiple
parts.

5

CHECK INPUT SIGNAL FOR ECM.
Measure voltage between ECM and chassis 
ground.

Connector & terminal

(B134) No. 8 (+) — Chassis ground (

−−−−

):

Does the measured value exceed the specified 
value?

10 V

Repair battery 
short circuit in har-
ness between 
ECM and inhibitor 
switch connector.

Go to step 6.

6

CHECK HARNESS BETWEEN ECM AND IN-
HIBITOR SWITCH CONNECTOR.
1) Turn ignition switch to OFF.
2) Disconnect connectors from ECM and 

inhibitor switch.

3) Measure resistance of harness between 

ECM and inhibitor switch connector.

Connector & terminal

(B134) No. 8 — (T7) No. 12:

Is the measured value less than the speci-
fied value?

Go to step 7.

Repair harness 
and connector.

NOTE:
In this case, repair
the following:
• Open circuit in 
harness between 
ECM and inhibitor 
switch connector
• Poor contact in 
coupling connector
• Poor contact in 
inhibitor switch 
connector
• Poor contact in 
ECM connector

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  371  372  373  374   ..