Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 791

 

  Index      Subaru     Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI - service repair manual 2008-2014 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  789  790  791  792   ..

 

 

Subaru Impreza 3 / Impreza WRX / Impreza WRX STI. Manual - part 791

 

 

LAN(diag)-73

Diagnostic Procedure with Diagnostic Trouble Code (DTC)

LAN SYSTEM (DIAGNOSTICS)

R: DTC U1321 CAN-LS METER NO-RECEIVE DATA

DTC DETECTING CONDITION:

Not received data from meter.

TROUBLE SYMPTOM:

Engine may not be started.

WIRING DIAGRAM:

CAN communication system <Ref. to WI-171, WIRING DIAGRAM, CAN Communication System.>

Step

Check

Yes

No

1

CHECK ALL DTCS.
Read all DTCs using the Subaru Select Monitor. 
<Ref. to LAN(diag)-13, READ DIAGNOSTIC 
TROUBLE CODE (DTC), OPERATION, Subaru 
Select Monitor.>

Is U1300 or U1302 displayed? Perform the diag-

nosis according to 
DTC.

Go to step 

2.

2

CHECK DTC.
Read the DTC of body integrated unit using 
Subaru Select Monitor.

Is U1321 a current malfunc-
tion?

Go to step 

3.

Go to step 

7.

2

*

1

*

i84

1 2

3 4

5 6

7 8

9 10 11 12

14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

24 25

26 27 28 29

30 31 32 33

34 35

13

i88

i10

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

i77

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

i85

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

2

*

2

*

2

*

2

*

1

*

1

*

1

*

1

*

11

12

AA

AA

AA

20

i85

i88

19

27

i10

26

i77

i84

1

9

LAN01360

BODY

 INTEGRATED 

UNIT

CAN JOINT

 CONNECT

OR

COMBINATION 

METER

AUDIO

: AUTO A/C

A/C

 CONTROL 

PANEL

: TERMINAL No. OPTIONAL ARRANGEMENT AMONG 1, 2, 3, 4 AND 5

: TERMINAL No. OPTIONAL ARRANGEMENT AMONG 6, 7, 8, 9 AND 10

LAN(diag)-74

Diagnostic Procedure with Diagnostic Trouble Code (DTC)

LAN SYSTEM (DIAGNOSTICS)

3

CHECK DTC.
1) Turn the ignition switch to OFF.
2) Disconnect all control module connectors 
(i84, i10, i88, i85) that are connected to low 
speed CAN communication line.
3) Connect the disconnected connectors.
4) Turn the ignition switch to ON.
5) Read the DTC of body integrated unit using 
Subaru Select Monitor.

Is U1321 a current malfunc-
tion?

Go to step 

4.

Go to step 

7.

4

CHECK HARNESS.
1) Turn the ignition switch to OFF.
2) Disconnect all control module connectors 
(i84, i10, i88, i85) that are connected to low 
speed CAN communication line.
3) Using the tester, check for open, short 
(power supply-output short, GND-output short) 
in the harness.

Connector & terminal

(i84) No. 1 — (i10) No. 27 (combination 
meter):
(i84) No. 9 — (i10) No. 26 (combination 
meter):
(i84) No. 1 — (i88) No. 20 (auto A/C):
(i84) No. 9 — (i88) No. 19 (auto A/C):
(i84) No. 1 — (i85) No. 12 (audio):
(i84) No. 9 — (i85) No. 11 (audio):

Is harness normal?

Go to step 

5.

Repair or replace 
the harness.

5

CHECK COMBINATION METER.
1) Connect the disconnected connectors.
2) Perform the self-diagnosis of combination 
meter. <Ref. to IDI-5, SELF-DIAGNOSIS, 
INSPECTION, Combination Meter System.>

Is the self diagnosis normal?

Go to step 

6.

Replace the com-
bination meter. 
<Ref. to IDI-16, 
REMOVAL, Com-
bination Meter.>

6

CHECK DTC.
1) Turn the ignition switch to OFF.
2) Disconnect all control module connectors 
(i84, i10, i88, i85) that are connected to low 
speed CAN communication line.
3) Connect the disconnected connectors.
4) Turn the ignition switch to ON.
5) Read the DTC of body integrated unit using 
Subaru Select Monitor.

Is U1321 a current malfunc-
tion?

Replace the body 
integrated unit. 
<Ref. to SL-48, 
REMOVAL, Body 
Integrated Unit.>

Go to step 

7.

7

CHECK HARNESS.
1) Turn the ignition switch to OFF.
2) Shake the harness used for low speed CAN 
communication circuit.
3) Turn the ignition switch to ON.
4) Read the DTC of body integrated unit using 
Subaru Select Monitor.

Is U1321 a current malfunc-
tion?

Repair the poor 
contact, open cir-
cuit of harness or 
replace harness.

Go to step 

8.

8

CHECK CONNECTOR.
1) Turn the ignition switch to OFF.
2) Disconnect all control module connectors 
(i84, i10, i88, i85) that are connected to low 
speed CAN communication line.

Is there poor contact of connec-
tor terminal?

Repair the connec-
tor terminal, or 
replace harness.

It is possible that 
temporary poor 
communication 
occurs.

Step

Check

Yes

No

LAN(diag)-75

Diagnostic Procedure with Diagnostic Trouble Code (DTC)

LAN SYSTEM (DIAGNOSTICS)

S: DTC B1500 KEYLESS UART COM. MALFUNCTION

DTC DETECTING CONDITION:

Open or short circuit in keyless UART circuit

TROUBLE SYMPTOM:

Door lock does not operate with keyless.

WIRING DIAGRAM:

Keyless entry system <Ref. to WI-159, WIRING DIAGRAM, Keyless Entry System.>

Step

Check

Yes

No

1

CHECK DTC.
Read the DTC of body integrated unit using 
Subaru Select Monitor. <Ref. to LAN(diag)-13, 
READ DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC), 
OPERATION, Subaru Select Monitor.>

Is B1500 current malfunction? Go to step 

2.

Go to step 

7.

R221

1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12

*

1

*

2

: R221

: R80

*

1

*

2

5

6

4

11

3

7

i102

R167

1

i102

1 2 3 4

5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

i84

1 2

3 4

5 6

7 8

9 0

1

1

1

2

1

4

1

5

1

6

1

7

1

8

1

9

1

0

2

1

2

2

2

3

2

4

2

5

2

6

2

7

2

8

2

9

2

0

3

1

3

2

3

3

3

4

3

5

3

3

1

R80

2

1

3 4

5 6 7 8

i84

4

2

LAN00609

OT

TP

TP

:

OT

OT

TP

: OT

TP

TO POWER SUPPLY

 CIRCUIT

BODY

 INTEGRATED 

UNIT

: WITH TPMS

: WITHOUT TPMS

: KEYLESS ENTRY CM

: TPMS & KEYLESS ENTRY CM

FB-11

M/B FUSE NO. 8

(B)

LAN(diag)-76

Diagnostic Procedure with Diagnostic Trouble Code (DTC)

LAN SYSTEM (DIAGNOSTICS)

2

CHECK DTC.
1) Turn the ignition switch to OFF.
2) Disconnect the connectors from body inte-
grated unit and keyless entry control module.
3) Connect the disconnected connectors.
4) Turn the ignition switch to ON.
5) Read the DTC of body integrated unit using 
Subaru Select Monitor.

Is B1500 current malfunction? Go to step 

3.

Go to step 

7.

3

CHECK HARNESS.
1) Turn the ignition switch to OFF.
2) Disconnect the connectors from body inte-
grated unit and keyless entry control module.
3) Using the tester, check for open, short 
(power supply-output short, GND-output short) 
in the harness.

Connector & terminal

Keyless entry CM

(i84) No. 24 — (R80) No. 3:

TPMS & keyless entry CM

(i84) No. 24 — (R221) No. 11:

Is harness normal?

Go to step 

4.

Repair or replace 
the harness.

4

CHECK HARNESS.
Using the tester, measure the voltage between 
keyless entry control module and chassis 
ground.

Connector & terminal

Keyless entry CM

(R80) No. 4 (+) — Chassis ground (–):

TPMS & keyless entry CM

(R221) No. 6 (+) — Chassis ground (–):

Is the voltage battery voltage? Go to step 

5.

Check the power 
supply circuit for 
keyless entry con-
trol module.

5

CHECK HARNESS.
Using the tester, measure the resistance 
between keyless entry control module and 
chassis ground.

Connector & terminal

Keyless entry CM

(R80) No. 7 — Chassis ground:

TPMS & keyless entry CM

(R221) No. 5 — Chassis ground:

Is the resistance less than 10 

Ω?

Go to step 

6.

Repair or replace 
the open circuit of 
harness.

6

CHECK OPERATION.
1) Install the keyless entry control module from 
other vehicle, which is working normally.
2) Register the keyless key which is working 
normally.
3) Operate the keyless key.

Does the door locking operate? Replace the key-

less entry control 
module. <Ref. to 
SL-46, REMOVAL, 
Keyless Entry Con-
trol Module.>

Replace the body 
integrated unit. 
<Ref. to SL-48, 
REMOVAL, Body 
Integrated Unit.>

7

CHECK CONNECTOR.
Disconnect the connectors from body inte-
grated unit and keyless entry control module.

Is there poor contact of connec-
tor?

Repair the connec-
tor, or replace har-
ness.

Temporary com-
munication failure 
occurs.

Step

Check

Yes

No

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  789  790  791  792   ..