Infiniti I30 (A33). Manual - part 350

 

  Index      Infiniti     Infiniti I30 (A33) - service repair manual 2001 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  348  349  350  351   ..

 

 

Infiniti I30 (A33). Manual - part 350

 

 

Symptom

Possible cause

Repair order

RH high beam does not operate,
but RH low beam does operate.

1. Bulb
2. Headlamp RH relay
3. Headlamp RH relay circuit
4. Headlamp RH high beams cir-

cuit

5. Lighting switch
6. Lighting switch circuit
7. Daytime control unit

1. Check bulb.
2. Check headlamp RH relay.
3. Check harness between headlamp RH relay and

daytime light control unit.

4. Check harness between daytime light control unit

and headlamp RH.

5. Check lighting switch.
6. Check harness between daytime light control unit

and lighting switch.

7. Check daytime control unit. (EL-69)

RH low beam does not operate,
but RH high beam does operate.

1. Bulb
2. Headlamp RH relay
3. Headlamp RH relay circuit
4. Open in RH low beams circuit

1. Check bulb.
2. Check headlamp RH relay.
3. Check harness between headlamp RH relay and

headlamp RH.

4. Check harness between headlamp RH terminal 4

and ground.

High beam indicator does not work. 1. Bulb

2. Open in high beam circuit

1. Check bulb in combination meter.
2. Check the following.
a. Harness between daytime light control unit and com-

bination meter for an open circuit

b. Harness between combination meter and combina-

tion switch for an open circuit

Battery saver control does not
operate properly.

1. Door switch LH or RH circuit
2. Smart entrance control unit

1. Check the following.
a. Harness between smart entrance control unit and

LH or RH door switch for open or short circuit

b. LH or RH door switch ground circuit
c. LH or RH door switch
2. Check smart entrance control unit. (EL-406)

Daytime light control does not
operate properly.

1. Bulb
2. Fuse check
3. Parking brake switch
4. Parking brake switch circuit
5. Daytime control unit

1. Check bulb.
2. Check the following.
a. 10A fuse [No. 28, located in fuse block (J/B)]. Verify

battery positive voltage is present at terminal 3 of
daytime light control unit.

b. 10A fuse [No. 21, located in fuse block (J/B)]. Verify

battery positive voltage is present at terminal 2 of
daytime light control unit.

3. Check parking brake switch.
4. Check harness between parking brake switch and

daytime light control unit.

5. Check daytime light control unit. (EL-69)

DAYTIME LIGHT CONTROL UNIT INSPECTION TABLE

NHEL0206S01

Terminal

No.

Wire

color

Item

Condition

Voltage

(Approximate values)

1

BR

Alternator

When turning ignition switch to “ON”

Less than 1V

When engine is running

Battery voltage

When turning ignition switch to “OFF”

Less than 1V

GI

MA

EM

LC

EC

FE

AT

AX

SU

BR

ST

RS

BT

HA

SC

IDX

HEADLAMP (FOR CANADA) — CONVENTIONAL TYPE —

Trouble Diagnoses (Cont’d)

EL-69

Terminal

No.

Wire

color

Item

Condition

Voltage

(Approximate values)

2

BR/W Start signal

When turning ignition switch to “ST”

Battery voltage

When turning ignition switch to “ON” from “ST”

Less than 1V

When turning ignition switch to “OFF”

Less than 1V

3

G

Power source

When turning ignition switch to “ON”

Battery voltage

When turning ignition switch to “ST”

Battery voltage

When turning ignition switch to “OFF”

Less than 1V

4

OR

Power source

When turning ignition switch to “ON”

Battery voltage

When turning ignition switch to “OFF”

Battery voltage

5

P/B

Power source

When turning ignition switch to “ON”

Battery voltage

When turning ignition switch to “OFF”

Battery voltage

6

P

LH hi beam

When lighting switch is turned to the 2ND position with
“HI BEAM” position

Battery voltage

When releasing parking brake with engine running and
turning lighting switch to “OFF” (daytime light operation)

CAUTION:

Block wheels and ensure selector lever is in N or P
position.

Approx. half battery
voltage

7

OR/B

RH hi beam

When lighting switch is turned to the 2ND position with
“HI BEAM” position

Battery voltage

When releasing parking brake with engine running and
turning lighting switch to “OFF” (daytime light operation)

CAUTION:

Block wheels and ensure selector lever is in N or P
position.

Approx. half battery
voltage

9

LG/B

RH hi beam
(ground)

When lighting switch is turned to the 2ND position with
“HI BEAM” position

Less than 1V

When releasing parking brake with engine running and
turning lighting switch to “OFF” (daytime light operation)

CAUTION:

Block wheels and ensure selector lever is in N or P
position.

Approx. half battery
voltage

HEADLAMP (FOR CANADA) — CONVENTIONAL TYPE —

Trouble Diagnoses (Cont’d)

EL-70

Terminal

No.

Wire

color

Item

Condition

Voltage

(Approximate values)

10

Y

LH hi beam
(ground)

When lighting switch is turned to the 2ND position with
“HI BEAM” position

Less than 1V

When releasing parking brake with engine running and
turning lighting switch to “OFF” (daytime light operation)

CAUTION:

Block wheels and ensure selector lever is in N or P
position.

Approx. half battery
voltage

13
14

R/B

L/W

Lighting switch
(Hi beam)

When turning lighting switch to “HI BEAM”

Battery voltage

When turning lighting switch to “FLASH TO PASS”

Battery voltage

16

B

Ground

17

Y

Parking brake
switch

When parking brake is released

Battery voltage

When parking brake is set

Less than 1.5V

Bulb Replacement

NHEL0022

Refer to “HEADLAMP (FOR USA)” (EL-44).

Aiming Adjustment

NHEL0023

Refer to “HEADLAMP (FOR USA)” (EL-45).

GI

MA

EM

LC

EC

FE

AT

AX

SU

BR

ST

RS

BT

HA

SC

IDX

HEADLAMP (FOR CANADA) — CONVENTIONAL TYPE —

Trouble Diagnoses (Cont’d)

EL-71

Component Parts and Harness Connector
Location

NHEL0261

SEL050Y

System Description

NHEL0262

The headlamp system for Canada vehicles contains a daytime light control unit that activates the high beam
headlamps at approximately half illumination whenever the engine is running. If the parking brake is applied
before the engine is started the daytime lights will not be illuminated. The daytime lights will illuminate once
the parking brake is released. Thereafter, the daytime lights will continue to operate when the parking brake
is applied.
And battery saver system is controlled by the smart entrance control unit.
Power is supplied at all times

I

to headlamp LH relay terminals 1 and 6

I

through 20A fuse (No. 54, located in the fuse and fusible link box), and

I

to headlamp RH relay terminals 1 and 6

I

through 20A fuse (No. 55, located in the fuse and fusible link box), and

I

to smart entrance control unit terminal 49

I

through 10A fuse [No. 13, located in the fuse block (J/B)].

Ground is supplied

I

to daytime light control unit terminal 16 and

I

to smart entrance control unit terminals 43 and 64

When the ignition switch is in the ON or START position, power is also supplied

I

to daytime light control unit terminal 3,

I

through 10A fuse [No. 28, located in the fuse block (J/B)], and

I

to smart entrance control unit terminal 27

I

through 10A fuse [No. 10, located in the fuse block (J/B)].

When the ignition switch is in the ACC or ON position, power is supplied

I

to smart entrance control unit terminal 1

I

through 10A fuse [No. 1, located in the fuse block (J/B)].

When the ignition switch is in the START position, power is supplied

I

to daytime light control unit terminal 2

I

through 10A fuse [No. 21, located in the fuse block (J/B)].

HEADLAMP OPERATION

NHEL0262S01

Power Supply to Low Beam and High Beam

NHEL0262S0101

When lighting switch is in 2ND or PASS position, ground is supplied

HEADLAMP (FOR CANADA) — XENON TYPE —

Component Parts and Harness Connector Location

EL-72

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  348  349  350  351   ..