Nissan Primera P12. Manual - part 177

 

  Главная      Nissan     Nissan Primera P12 - Service Manual

 

поиск по сайту            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

содержание   ..  175  176  177  178   ..

 

 

Nissan Primera P12. Manual - part 177

 

 

COMBINATION METERS (RHD MODELS)

DI-37

C

D

E

F

G

H

I

J

L

M

A

B

DI

Combination Meter Self-Diagnosis

EKS009AS

PERFORMING SELF-DIAGNOSIS MODE

1.

Turn the ignition switch to the “LOCK” position.

2.

Press both reset buttons on the combination meter and keep
them depressed.

3.

Turn the ignition switch to the “ON” position, while keeping the
reset buttons pressed.

4.

Release both reset buttons then self-diagnosis will start. The
sequence (A to L) is activated by press the either reset buttons.

NOTE:
If either reset button is not pressed for 20 seconds at each step
or if the ignition switch is turned OFF, the self-diagnosis mode is
exited.

MKIB0046E

Check items

Display

Remarks

A)

Odometer segment test

Refer to

DI-39, "Segment Test Dis-

play"

.

All odo/trip meter, A/T indicator and ICC system display
segments are ON.

B)

Work instruction code

This information is not used for service. Skip this step.

C)

Software code

This information is not used for service. Skip this step.

D)

EEPROM code

This information is not used for service. Skip this step.

E)

Hardware code

This information is not used for service. Skip this step.

F)

PCB code

This information is not used for service. Skip this step.

MKIB0002E

MKIB0003E

MKIB0004E

MKIB0005E

MKIB0006E

DI-38

COMBINATION METERS (RHD MODELS)

G)

Meter/gauge test
(Sweeping movement)

Tachometer, speedometer, fuel level gauge and water tem-
perature gauge have sweeping movement test.
(The meter/gauges operate MIN.

MAX., MAX.

MIN.

For 2 times)
The odo/trip meter segment flashes during the sweep
movement.

H)

Error 1
(Bit 0 - Bit 3)

The segment of each bit displays “0”, meaning no malfunc-
tion. If the bit(s) displays figures other than “0”, the item of
the bit has malfunctioned.
For details, refer to “Malfunction chart for Error 1 and Error
E” below.

I)

Error E
(Bit 4 - Bit 7)

J)

Fuel warning lamp test

Fuel warning lamp is on and odo/trip meter segment “FUEL”
flashes.

K)

Fuel gauge calibration
(CAL)

This information is not used for service. Skip this step.

L)

Fuel gauge calibration
(OLD)

This information is not used for service. Skip this step.

Check items

Display

Remarks

MKIB0007E

MKIB0008E

MKIB0009E

MKIB0010E

MKIB0011E

MKIB0012E

COMBINATION METERS (RHD MODELS)

DI-39

C

D

E

F

G

H

I

J

L

M

A

B

DI

Malfunction Chart for “Error 1” and “Error E”

Segment Test Display

Bit

Detectable items

Description of the malfunction

Displayed figure on the

bit

malfunc-

tion

No mal-
function

0

Speedometer input sig-
nal

No input signal
When no signal is detected for 5 minutes continuously with the
ignition ON, it should be judged as signal malfunction.
(If input signal is detected later, then the judgement will be can-
celed immediately.)

1

0

Unusual input signal
When any signal of frequency which would not exist in normal
conditions is detected, it should be judged as signal malfunction.

2

1

Tachometer input signal

No input signal
When no signal is detected for 5 minutes continuously with the
ignition ON, it should be judged as signal malfunction.
(If input signal is detected later, then the judgement will be can-
celed immediately.)

1

0

Unusual input signal
When any signal of frequency which would not exist in normal
conditions is detected, it should be judged as signal malfunction.

2

2

Fuel level input signal

Short circuit
When short circuit of the signal line is detected for 5 seconds or
more, it should be judged as short-circuit malfunction.

1

0

Open circuit
When open circuit of the signal line is detected for 5 seconds or
more, it should be judged as open-circuit malfunction.

2

3

Water temperature input
signal

Short circuit
When short circuit of the signal line is detected for 5 seconds or
more, it should be judged as short-circuit malfunction.

1

0

Open circuit
When open circuit of the signal line is detected for 5 seconds or
more, it should be judged as open-circuit malfunction.

2

4

Reset buttons

Short circuit for reset buttons
When the short circuit is continu-
ously detected for 5 minutes or
more, it should be judged as
short-circuit malfunction.

Right side reset button has
malfunctioned.

1

0

Left side reset button has
malfunctioned.

2

Both reset buttons have mal-
functioned.

3

5

CPU

CPU RAM malfunction

1

0

6

0

0

MKIB0204E

DI-40

COMBINATION METERS (RHD MODELS)

Combination Meter Calibration

After replacing a combination meter, it might be necessary to calibrate the fuel gauge/low fuel warning lamp. In
case the fuel warning lamp is flashing after replacing the combination meter perform the following:
1.

Press both reset buttons.

2.

Turn the ignition ON and keep the reset buttons depressed for at least 5 seconds.

3.

Release both reset buttons.
The low fuel warning lamp will stop flashing and the combination meter will shown CALL and possibly
CALL FAIL. Showing CALL FAIL does not indicate a concern as this might be related to the current (unex-
pected) amount of fuel in the tank.

Trouble Diagnoses

EKS009AT

PRELIMINARY CHECK

1.

CHECK WARNING LAMPS

1.

Turn ignition switch ON.

2.

Warning lamps should illuminate (seat belt warning or door warning etc.).

Do warning lamps illuminate?

YES

>> GO TO 2.

NO

>> Power supply and ground check. Refer to

DI-43, "Power Supply and Ground Circuit Check"

.

2.

CHECK SELF-DIAGNOSIS MODE OPERATION

Perform self-diagnosis mode. Refer to

DI-37, "Combination Meter Self-Diagnosis"

.

Can self-diagnosis mode be activated?

YES

>> GO TO 3.

NO

>> Replace unified meter control unit. Refer to

DI-49, "Removal and Installation for Combination

Meter"

.

3.

CHECK METER/GAUGE OPERATION

Check meter/gauge operation in self-diagnosis mode (Meter/gauge test). Refer to

DI-37, "Combination Meter

Self-Diagnosis"

.

Is any malfunction indicated in self-diagnosis mode?

YES

>> GO TO “Symptom Chart 1”. Refer to

DI-37, "Combination Meter Self-Diagnosis"

.

NO

>> GO TO 4.

4.

CHECK SEGMENTS

Check all odo/trip meter segments in self-diagnosis mode (Odo/trip meter segment test). Refer to

DI-37,

"Combination Meter Self-Diagnosis"

.

Is any malfunction indicated in self-diagnosis mode?

YES

>> GO TO “Symptom Chart 1”

DI-42, "Symptom Chart 1"

.

NO

>> GO TO 5.

5.

CHECK FUEL WARNING LAMP

Check fuel warning lamp in self-diagnosis mode (Fuel warning lamp test). Refer to

DI-37, "Combination Meter

Self-Diagnosis"

.

Does fuel warning lamp illuminate?

YES

>> GO TO “Symptom Chart 1”

DI-42, "Symptom Chart 1"

.

NO

>> GO TO 6.

 

 

 

 

 

 

 

содержание   ..  175  176  177  178   ..