Subaru Legacy III (2000-2003 year). Manual - part 605

 

  Index      Subaru     Subaru Legacy III - service repair manual 2000-2003 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  603  604  605  606   ..

 

 

Subaru Legacy III (2000-2003 year). Manual - part 605

 

 

AT-154

AUTOMATIC TRANSMISSION (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTIC PROCEDURE FOR NO-DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC)

34

CHECK harness connector between TCM 
and Steering roll connector.
1) Disconnect connector from TCM.
2) Measure harness resistance between TCM 

connector and steering roll connector.

Connector & terminal

(B55) No. 1 — (B68) No. 3:

Is the measured value less than the speci-
fied value?

The circuit is 
returned to a nor-
mal condition. 
Temporary poor 
contact of the har-
ness may be the 
case. Repair poor 
contact of steering 
roll connector and 
steering shift 
switch harness or 
connector.

Repair poor con-
tact or harness 
disconnection 
between connec-
tors of TCM con-
nector and 
steering roll con-
nector 

35

CHECK POOR CONTACT.
Is there poor contact in SPORT shift switch cir-
cuit?

There is poor contact.

Repair poor con-
tact.

Intermittent poor 
contact in SPORT 
shift switch circuit 
connector or har-
ness

Step

Value

Yes

No

AT-155

AUTOMATIC TRANSMISSION (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTIC PROCEDURE FOR NO-DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC)

MEMO:

AT-156

AUTOMATIC TRANSMISSION (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTIC PROCEDURE FOR NO-DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC)

K: CHECK SPORT SHIFT INDICATOR.

DIAGNOSIS:
SPORT shift indicator output signal circuit is open or shorted.
TROUBLE SYMPTOM:
• SPORT shift indicator does not illuminate or remains illuminated.
• SPORT shift indicator display does not change.
WIRING DIAGRAM:

AT-00791

BATTERY

No.

 5

IGNITION

RELA

Y

i11

i10

i1

B36

B56

COMBINATION
METER

TCM

E

B5

A4

A8

B36

B4 B5 B6

A4 A5 A6

C5 C6

F6

D4 D5 D6

F1

H1

C4

G6

G1

C2

K1

M1 M2

K6

L1

D1 D2

A1 A2
B1 B2

I6

J6

L2

I1

J1

H6

M4 M5 M6

L4 L5 L6 

N5 N6

O4 O5 O6

N4

P4 P5

N2

O1 O2

P1 P2

N3

O3

P3

P6

A3

B3

C3

E4 E5 E6

E1 E2

A1

A2

A3

M6

J6

K6

L6

12

4

3

13

SPORT SHIFT

INDICATOR

B56

1 2

7

8

9

5 6

3 4

10 11 12
19 20 21

13

14 15

16

17

18

22

23

24

i10

1 2 3 4 5 6 7

8 9 10 11 12 13 14

15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

i11

1 2 3
8 9 10

4

11 12 13 14 15 16

5 6 7

A:

B:

AT-157

AUTOMATIC TRANSMISSION (DIAGNOSTICS)

DIAGNOSTIC PROCEDURE FOR NO-DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC)

Step

Value

Yes

No

1

CHECK SPORT SHIFT INDICATOR.
Does SPORT shift indicator operate normally 
when driving in SPORT shift mode?

SPORT shift indicator operates 
normally.

<Ref. to AT-158, 
CHECK BUZZER., 
Diagnostic Proce-
dure for No-diag-
nostic Trouble 
Code (DTC).>

Go to step 2.

2

CHECK COMBINATION METER.
Do meters and indicators other than SPORT 
shift indicator operate normally?

Combination meter operates 
normally.

Go to step 3.

Check combina-
tion meter.

3

CHECK HARNESS CONNECTOR BETWEEN 
TCM AND COMBINATION METER.
1) Turn ignition switch to OFF.
2) Disconnect connector from TCM and com-

bination meter.

3) Measure resistance of harness between 

TCM and combination meter.

Connector & terminal

(B56) No. 3 — (i10) No. 2:
(B56) No. 4 — (i10) No. 1:
(B56) No. 12 — (i10) No. 4:
(B56) No. 13 — (i10) No. 3:

Is the measured value less than the speci-
fied value?

Go to step 4.

Repair open circuit 
in harness 
between TCM and 
combination meter 
connector and 
poor contact in 
coupling connec-
tor.

4

CHECK HARNESS CONNECTOR BETWEEN 
TCM AND COMBINATION METER.
Measure resistance between TCM and chassis 
ground.

Connector & terminal

(B56) No. 3 — Chassis ground:
(B56) No. 4 — Chassis ground:
(B56) No. 12 — Chassis ground:
(B56) No. 13 — Chassis ground:

Does the measured value exceed the spec-
ified value?

1 M

Go to step 5.

Repair short circuit 
in harness 
between TCM and 
combination meter 
connector.

5

CHECK OUTPUT SIGNAL EMITTED FROM 
TCM.
1) Connect connector to TCM and combina-

tion meter.

2) Turn ignition switch to ON. (Engine is 

stopped.)

3) Measure voltage between TCM and chas-

sis ground.

Connector & terminal

(B56) No. 3 (+) — Chassis ground (–):
(B56) No. 4 (+) — Chassis ground (–):
(B56) No. 12 (+) — Chassis ground (–):
(B56) No. 13 (+) — Chassis ground (–):

Does the measured value exceed the spec-
ified value?

4 V

Go to step 6.

Replace combina-
tion meter.

6

CHECK POOR CONTACT.
Is there poor contact in SPORT shift indicator 
circuit?

There is poor contact.

Repair poor con-
tact.

Replace TCM.

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  603  604  605  606   ..