Nissan Primera P11. Manual - part 301

 

  Index      Nissan     Nissan Primera P11 (2001 year) - Service and Repair Manual

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  299  300  301  302   ..

 

 

Nissan Primera P11. Manual - part 301

 

 

LOW BEAM

1. Turn headlamp low beam on.
2. Use adjusting screws to perform aiming adjustment.

First tighten the adjusting screw all the way and then
make adjustment by loosening the screw.

Adjust headlamps so that main axis of light is parallel to
center line of body and is aligned with point P shown in
illustration.

Figure to the above shows headlamp aiming pattern for
driving on left side of road; for driving on right side of
road, aiming pattern is reversed.

Up and down
adjusting screw

Left and right
adjusting screw

NEL548

NEL563

Screen

Vertical center line
ahead of head lamps

Basic illuminating
area for adjustment

Horizontal center
line of head lamps

Cut off line

Center of low
beam bulb

Unit: mm (in)

25,000 (984.25)

Cut off line

Screen

27.5

(1.083)

Aiming

allowable

area

33.5

(1.319)

300 (11.81)

HEADLAMP (without Daytime Light System) — Conventional Type —

Aiming Adjustment (Cont’d)

EL-71

System Description

Xenon type headlamp is adopted to the low beam headlamps. Xenon bulbs do not use a filament. Instead,
they produce light when a high voltage current is passed between two tungsten electrodes through a mix-
ture of xenon (an insert gas) and certain other metal hallides. In addition to added lighting power, electronic
control of the power supply gives the headlamps stable quality and tone color.
Following are some of the many advantage of the xenon type headlamp.

The light produced by the headlamps is white color approximating sunlight that is easy on the eyes.

Light output is nearly double that of halogen headlamps, affording increased area of illumination.

The light features a high relative spectral distribution at wavelengths to the human eye is most sensitive,
which means that even in the rain, more light is reflected back from the road surface toward the vehicle,
for added visibility.

Power consumption is approximately 25 percent less than halogen headlamps, reducing battery load.

SEL440V

Provide an optimum illumination
pattern designed to prevent dazzling
effect on drivers of oncoming vehicles

Cut-line Shade

Reflector

Bulb

Bulb socket

Booster

Provides initial
voltage amplification

Battery connector (DC12V)

HID control unit

Transforms battery voltage
into illumination

Structure of the new xenon lamp

HID: High Intensity Discharge

Xenon

Conventional

Comparison of xenon headlamp and conventional halogen headlamp
lighting performance (example)

HEADLAMP (without Daytime Light System) — Xenon Type —

EL-72

Wiring Diagram — H/LAMP —

YEL133C

BATTERY

Refer to EL-POWER.

: With gasoline engine

: With diesel engine

OFF

1ST

2ND

LOW

HIGH

PASS

OFF

1ST

2ND

LOW

HIGH

PASS

LOW

HIGH

PASS

LOW

HIGH

PASS

COMBINATION
SWITCH
(LIGHTING
SWITCH)

Next page

PASS

HIGH

LOW

PASS

HIGH

LOW

HEADLAMP (without Daytime Light System) — Xenon Type —

EL-73

YEL004D

HEADLAMP (without Daytime Light System) — Xenon Type —

Wiring Diagram — H/LAMP — (Cont’d)

EL-74

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  299  300  301  302   ..