Isuzu N-Series. Manual - part 398

 

  Index      Isuzu     Isuzu N-Series - service repair manual

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  396  397  398  399   ..

 

 

Isuzu N-Series. Manual - part 398

 

 

6C-70 FUEL SYSTEM

Governor Adjustment

N6A0960E

FUEL SYSTEM 6C-71

ANEROID COMPENSATOR ADJUSTMENT

Component

Legend

1. Setting screw

2. Between 1.4 — 1.7 mm (0.055 — 0.067 in) at sea 

level (adjust by setting screw)

N6A0961E

6C-72 FUEL SYSTEM

INJECTION VOLUME ADJUSTMENT

4HE1-TC (4HE1-XS) Engine for EURO3

Test Condition

Injection Timing

Injection Timing Adjustment

(Refer to the MITICS Repair and Maintenance Service
Manual for adjustment details.)
Adjustment Preparation

1. Install setscrew (3) (P/N 157927-2820), screw (4)

(P/N 157927-3321) and solenoid switch (5) into
housing (1).
1) Screw in setscrew (3) until the counterweight

contacts the housing’s pressfitted stopper pin.

2) Tighten screw (4) until clearance between

screw (4) and counterweight (2) is 1 — 2 mm
(0.04 — 0.08 in).

3) Tighten solenoid switch (5) until clearance be-

tween solenoid switch and counterweight (2)’s
pin is 1 — 2 mm (0.04 — 0.08 in), then tighten
locknut (6).

2. Install starting advance mechanism’s cover.
3. Position control rack in full position.
4. Set power supply voltage to manual controller at

12V.

Item

Condition

Injection nozzle and holder assembly

Bosch AS Part No.: 105118-6831

Injection nozzle

Bosch AS Part No.: 105017-2930

Nozzle holder

Bosch AS Part No.: 105048-4430

Injection nozzle opening pressure MPa (kg/cm

2

 / psi)

20.7 (211 / 3,000)

Injection line dimensions

Inside diameter

mm (in)

3.0 (0.118)

Outside diameter

mm (in)

8.0 (0.315)

Length

mm (in)

600 (23.6)

Fuel delivery pressure

kPa (kg/cm

2

 / psi)

254.9 (2.6 / 36.97)

Test fuel

SAE Standard Test Diesel Fuel (SAE J967d)

ISO Standard Test Diesel Fuel (ISO 4113)

Test fuel temperature

°C (°F)

40 — 45 (104 — 113)

Identification numbers

107492-1162

897225-4322 (ISUZU No.)

Pre-stroke

: No. 1 plunger 4.0

±0.03 mm (0.1575±0.0012 in)

Injection order

: 1 — 3 — 4 — 2 (interval 90

°±15′) Plungers are numbered from the Governor side

Tappet clearance

: Shim adjustment type

: Manually rotate the camshaft 2 — 3 times and confirm that it 
rotates smoothly.

N6A0962E

FUEL SYSTEM 6C-73

Pre-stroke adjustment
Adjust No.1 cylinder’s start of static injection using the
shim (1).
Individual cylinder’s injection order adjustment
Adjust difference between each cylinder’s injection an-
gle based on that of the No.1 cylinder using the shim (1).

Measuring pre-stroke output voltage

1. Install the measuring device (P/N 105782-6420).
2. Remove the setscrew (3) (P/N 157927-2820) and

install the air bleeder bolt.

3. Screw in screw (4) (P/N 157927-3321) and mea-

sure the No 1 cylinder’s output voltage for pre-
stroke lift values in the table below.

Advice
If measuring device (P/N 105782-6420) is removed, the
output voltage (a1, a2) should be remeasured.
Minimum advance angle adjustment stopper adjust-
ment

1. Remove the screw (4) (P/N 157927-3321) and in-

stall minimum advance angle adjustment stopper.

2. Screw in minimum advance angle adjustment

stopper until No 1 cylinder’s pre-stroke is 3.84 —
3.90 mm (0.1512 — 0.1535 in).
Then, tighten locknut to specified torque.

3. Measure the output voltage (c) at this time.

Solenoid switch adjustment

1. Apply 24 V voltage to solenoid switch (5).
2. Loosen solenoid switch (5) until No 1 cylinder’s

pre-stroke is 1.90 — 2.03 mm (0.0748 — 0.0799
in), then tighten the locknut to the specified torque.

3. Confirm solenoid switch operates at 14.5 — 0.1 V.

Adjusting point 

confirmation 

point

Pre-stroke 

(mm (in))

Output 

voltage 

(actual)

Remarks

a

3.70 

(0.1457)

a1

+ tolerance

3.44 

(0.1354)

a2

− tolerance

b

3.24 

(0.1276)

b1

+ tolerance

3.04 

(0.1197)

b2

− tolerance

(calculate form each specification)

N6A0963E

N6A0962E

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  396  397  398  399   ..