Mazda 6. Manual - part 394

 

  Index      Mazda     Mazda 6 - service repair manual 2002 year

 

Search            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  392  393  394  395   ..

 

 

Mazda 6. Manual - part 394

 

 

TD–2

TECHNICAL DATA 

ENGINE

A6E931001001W01

End Of Sie

LUBRICATION SYSTEM

A6E931001001W02

Note

• The maintenance intervals on scheduled maintenance table (See 

GI–33 SCHEDULED MAINTENANCE 

TABLE

) can only be supported by the use of following oils.

*

: Always verify the oil level with the dipsticks since the engine oil capacity differs according to dipstick 

specifications. (See 

D–4 ENGINE OIL REPLACEMENT

.)

Recommended engine oil

End Of Sie

TECHNICAL DATA

Item

Engine

L8

LF

L3

MECHANICAL

valve clearance

(mm {in}

[Engine cold])

IN

0.22—0.28 {0.0087—0.0110}

EX

0.27—0.33 {0.0106—0.0130} 

Compression pressure

(kPa {kgf/cm

2

,

psi})

Standard

1,750 {17.8, 253} 

[300 rpm]

1,720 {17.5, 249} 

[300 rpm]

1,430 {14.6, 208} 

[290 rpm]

Minimum

1,225 

{12.492, 177.64} 

[300 rpm]

1,204

 {12.277, 174.58}

[300 rpm]

1,000 

{10.197, 145.00} 

[290 rpm]

Maximum 
difference 
between cylinders

196.1{2.0, 28} 

Cylinder head bolt length

(mm {in})

Standard

149.0—150.0 {5.86—5.90} 

Minimum

150.5 {5.92} 

Pushing distance of the front oil seal

(mm {in})

0—0.5 {0—0.02} 

(from the edge of the engine front cover)

Item

Engine

L8

LF

L3*

Oil pressure

kPa {kgf/cm

2

, psi}

[rpm]

234—521

 {2.39—5.31, 33.9—71}

[3,000]

395—649

 {4.03—6.61, 

57.3—94.1}

[3,000]

Oil capacity

Oil replacement

3.9 {4.0, 3.4}

Dipstick A: 3.1 {3.3, 2.7} 
Dipstick B: 4.0 {4.2, 3.5}

(L {US qt, Imp qt})

Oil and oil filter 
replacement

4.3 {4.5, 3.8}

Dipstick A: 3.5 {3.7, 3.1} 
Dipstick B: 4.4 {4.6, 3.9}

(L {US qt, Imp qt})

Total (dry engine)

4.6 {4.8, 4.0}

Dipstick A: 4.2 {4.4, 3.7} 
Dipstick B: 5.1 {5.4, 4.5}

(L {US qt, Imp qt})

Item

Market

Europe

Except Europe

Engine oil

Grade

API SL

ACEA A3

API SG, SH, SJ, SL

ILSAC GF-2, GF-3

Viscosity (SAE)

5W-30

10W-40

5W-20

40, 30, 20,

20W-20, 10W-30, 
10W-40, 10W-50, 
20W-40, 15W-40, 
20W-50, 15W-50, 

5W-20, 5W-30

Remarks

Mazda genuine Dexelia oil e.g.

TECHNICAL DATA 

TD–3

TD

COOLING SYSTEM

A6E931001001W03

End Of Sie

FUEL AND EMISSION CONTROL SYSTEMS

A6E931001001W04

End Of Sie

Item

Engine

L8

LF

L3

Coolant capacity

(L {US qt, Imp qt})

7.5 {7.9, 6.6}

Radiator 
cap

Cap valve opening pressure

113—142 {1.15—1.44, 16.4—20.6}

(kPa {kgf/cm

2

, psi})

Thermostat

Type

Wax, bottom-bypass

Initial-opening 
temperature

(

°C

{

°F})

80—84 {176—183}

Full-opening 
temperature

(

°C

{

°F})

90{194}

Full-open lift

(mm {in})

8.0{0.32} min.

Cooling fan

Type

Electrical

Blade

Number

Cooling fan No.1: 5, 

Cooling fan No.2: 7

(Except for 

Israel)

Cooling fan 

No.1:5 

Cooling fan 

No.2: 7

(For Israel)

Cooling fan 

No.1:7 

Cooling fan 

No.2: 5

Cooling fan No.1: 7, 

Cooling fan No.2: 5

Outer 
diameter

(mm

{in})

300 {11.8}

320 {12.6}

Item

Engine

L8

LF (ATX)

LF (MTX)

L3

Idle speed

(rpm)

650—750 

(700

±50)

650—750 

(700

±50)

600—700 

(650

±50)

600—700 

(650

±50)

Ignition timing

(BTDC

°/

rpm)

Approx. 10/700

Approx. 10/700

Approx. 10/650

Approx. 10/650

Idle-up speed

E/L ON

650—750 

(700

±50)

650—750 

(700

±50)

650—750 

(700

±50)

650—750 

(700

±50)

A/C ON

refrigerant 
pressure 
switch 
(middle) 
OFF

700—800 

(750

±50)

650—750 

(700

±50)

700—800 

(750

±50)

700—800 

(750

±50)

refrigerant 
pressure 
switch 
(middle) ON

700—800 

(750

±50)

P/S ON

700—800 

(750

±50)

650—750 

(700

±50)

650—750 

(700

±50)

650—750 

(700

±50)

CO concentration

Within the regulation

HC concentration

Fuel pressure 
 (kPa {kgf/cm

2

, psi}

Hold pressure

More than 408 

{4.2, 59}

More than 408 

{4.2, 59}

More than 408 

{4.2, 59}

More than 408 

{4.2, 59}

Fuel injector

Fuel leakage

Less than 1

(drop/2 minutes)

Injection volume

51—77 {51—77, 

1.8—2.7}

64—84 {64—84, 

2.3—3.0}

64—84 {64—84, 

2.3—3.0}

73—96 {73—96, 

2.6—3.3}

(ml {cc, fl oz}/15 sec.)

Resistance

11.4—12.6

11.4—12.6

11.4—12.6

11.4—12.6

(ohm) [20

°C {68°F}]

TD–4

TECHNICAL DATA 

ENGINE ELECTRICAL SYSTEM

A6E931001001W05

*

1

: Back-up current is the constant flow of current present (for the audio unit, clock, PCM, etc.) when the ignition 

switch is off and with the ignition key removed.

*

2

: Must not be 0 A.

*

3

: Turn the following electrical loads on and verify that the voltage reading increases.

—Headlights, blower motor, and rear window defroster

*

4

: Intensely hot area

End Of Sie

Item

Engine

L8

LF

L3

Battery

Electrolyte gravity

1.27—1.29

Back-up current*

1

(mA)

Max. 20

Market

European spec.

50D20L, 75D26L

50D20L, 

80D26L

GCC spec.

46B24LS

46B24LS,

75D26L

*4

46B24LS

Test load 
chart

(A)

Battery type

46B24LS (36)

135

50D20L (48)

150

75D26L (52)

195

80D26L (55)

195

Slow charge

(A)

Battery type 
(5-hour rate)

46B24LS (36)

3.5—4.5

50D20L (48)

4.0—5.0

75D26L (52)

5.0—6.0

80D26L (55)

5.5—6.5

Quick charge

Battery type 
(5-hour rate)

46B24LS (36)

25

50D20L (48)

25

75D26L (52)

35

(A/30 min)

80D26L (55)

35

Generator

Standard 
voltage

(V)

Ignition switch 
ON

Terminal

B

B+

P

Below approx. 1

D

Approx. 0

Idle
 [20 

°C

 {68 

°F}]

Terminal

B

13—15

P

Approx.  3—8

D

*

 3

Generated 
current*

 2

(Reference) 

Engine speed 

1000

0—80

(A)

(rpm)

2000

0—90

Ignition coil

Resistance
 [20 

°C {68 °F}]

Primary coil

(ohm)

0.49—0.57

Secondary coil

9.5—11.1

(kilohm)

Insulation resistance of case

Above 10

(megohm)

High-tension 
lead

Resistance

No.1 lead

9.84—22.96

9.84—22.96

No.2 lead

No.3 lead

(kilohm) No.4 lead

Spark plug

Type

NGK

ITR6F—13

Starter

No load test

Voltage

(V)

11

Current

(A)

Below 90

TECHNICAL DATA 

TD–5

TD

CLUTCH

A6E931001024W01

End Of Sie

MANUAL TRANSAXLE

A6E931001024W02

End Of Sie

AUTOMATIC TRANSAXLE

A6E931001024W03

Item

Specification

Clutch pedal

Height (with carpet)

mm {in}

L.H.D.: 226—222 {8.50—8.74}

R.H.D.: 229—235 {9.02—9.25}

Free play

Pedal free play

mm {in}

1.0—3.0 {0.04—0.11}

Push rod free play at 
clutch pedal

mm {in}

0.1—0.5 {0.004—0.02}

(Reference value)

Disengagement 
point

Disengagement stroke

mm {in}

20 {0.79}

(Reference value)

Pedal stroke

mm {in}

130.7 {5.15}

(Reference value)

Clutch cover

Diaphragm 
spring fingers

Depth

mm {in}

0.6 {0.024} 

Misalignment

mm {in}

0.6 {0.024}

Maximum clearance of flatness of the 
pressure plate

mm {in}

0.5 {0.020} 

Clutch disc

Minimum thickness

mm {in}

0.3 {0.012} 

Run out limit

mm {in}

0.7 {0.028} 

Flywheel

Run out limit

mm {in}

0.1 {0.004} 

Item

Specification

Manual transaxle type

G35M-R

Transaxle oil

Grade

API service GL-4 or GL-5

Viscosity

All-season

SAE 75W-90

Above 10 

°C {50 °F}

SAE 80W-90

Capacity

(L {US qt, lmp qt})

2.87 {3.03, 2.53}

Item

Specification

Transaxle type

FN4A-EL

ATF

Type

ATF M-V

Line pressure
(kPa {kgf/cm

2

, psi})

D, S, L range

Idle

330—470 {3.4—4.8, 48—68}

Stall

1,160—1,320 {11.8—12.5, 168—191}

R position

Idle

490—710 {5.0—7.2, 71—102}

Stall

1,600—1,820 {16.3—18.6, 232—264}

Engine stall speed

(rpm)

D, S, L range

2,000—2,600

R position

2,000—2,600

Time lag

(s)

→  D

0.4—0.7

→  R

0.4—0.7

Transaxle range 
(TR) switch

(ohm)

P position

4,085—4,515

R position

1,425—1,575

N position

713—788

D range

371—410

S range

190—210

L range

87—96

Transaxle Fluid temperature 
(TFT) sensor
(kilohm)

ATF temperature: –20 

°C {–4 °F}

236—324

ATF temperature: 0 

°C {32 °F}

84.3—110

ATF temperature: 20 

°C {68 °F}

33.5—42.0

ATF temperature: 40 

°C {104 °F}

14.7—17.9

ATF temperature: 60 

°C {140 °F}

7.08—8.17

ATF temperature: 80 

°C {176 °F}

3.61—4.15

ATF temperature: 100 

°C {212 °F}

1.96—2.24

ATF temperature: 120 

°C {248 °F}

1.13—1.28

ATF temperature: 130 

°C {266 °F}

0.87—0.98

 

 

 

 

 

 

 

Content   ..  392  393  394  395   ..